fbpx
czwartek, 18 kwietnia, 2024
Strona głównaKrajRuszyła nowa kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

Ruszyła nowa kampania Kupuj Świadomie Produkt Polski

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wystartowało z nową kampanią Kupuj Świadomie Produkt Polski, której celem jest promocja krajowych producentów.

We wtorek 16 maja w Warszawie zorganizowano konferencję inauguracyjną kolejnej kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski. Pierwsza kampania ruszyła w 2019 roku i od tego czasu jej organizatorami są Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.

Produkt Polski to przesłanie

Celem kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski jest edukacja konsumentów, aby ci zwracali uwagę na pochodzenie produktów i czytali etykiety produktów spożywczych. Poza tym kampania służy informowaniu rolników i producentów jedzenia o możliwościach i warunkach znakowania swoich wyrobów znakiem Produkt Polski.

W trakcie konferencji sekretarz stanu Rafał Romanowski powiedział, że Produkt Polski to konkretna marka. Wiceminister wyjaśnił, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce, a pozostałe 25 proc. może być produkowane poza granicami naszego kraju. Polityk przypomniał, że każdego roku Polska sprzedaje żywność za ponad 47 mld euro, a nasz bilans handlowy jest dodatni i przekracza 15,5 mld euro.

Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki. Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego

– powiedział Rafał Romanowski.

Zgodnie z planem MRiRW oraz KOWR w dniach 24 i 25 czerwca na Stadionie Narodowym odbędzie się I Festiwal Polskiej Żywności Wysokiej Jakości #KupujŚwiadomie. Następnie pod koniec lipca w całej Polsce zorganizowanych zostanie 240 pikników z Produktem Polskim.

Źródło: MRiRW
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA

Po co nam samorządy [WYWIAD]

Samorządy mają już (po przełomie w 1989 r.) ponad 30 lat. Dobiega końca 8. – wydłużona o pół roku – kadencja. O pracy samorządowca opowiada nam Jerzy Zięty – krakowski radny, dziennikarz, organizator targów zdrowej żywności i koncertów muzycznych.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA