We wtorek 16 maja w Warszawie zorganizowano konferencję inauguracyjną kolejnej kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski. Pierwsza kampania ruszyła w 2019 roku i od tego czasu jej organizatorami są Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Produkt Polski to przesłanie
Celem kampanii Kupuj Świadomie Produkt Polski jest edukacja konsumentów, aby ci zwracali uwagę na pochodzenie produktów i czytali etykiety produktów spożywczych. Poza tym kampania służy informowaniu rolników i producentów jedzenia o możliwościach i warunkach znakowania swoich wyrobów znakiem Produkt Polski.
W trakcie konferencji sekretarz stanu Rafał Romanowski powiedział, że Produkt Polski to konkretna marka. Wiceminister wyjaśnił, że każdy oznaczony w ten sposób produkt musi zawierać co najmniej 75 proc. surowców wytworzonych w Polsce, a pozostałe 25 proc. może być produkowane poza granicami naszego kraju. Polityk przypomniał, że każdego roku Polska sprzedaje żywność za ponad 47 mld euro, a nasz bilans handlowy jest dodatni i przekracza 15,5 mld euro.
Konsumenci coraz bardziej doceniają pochodzenie produktów. Zdecydowanie rośnie ich patriotyzm konsumencki. Warto pamiętać, że z każdej wydanej na taki produkt złotówki ponad 80 proc. wraca do krajowego obiegu gospodarczego
– powiedział Rafał Romanowski.
Zgodnie z planem MRiRW oraz KOWR w dniach 24 i 25 czerwca na Stadionie Narodowym odbędzie się I Festiwal Polskiej Żywności Wysokiej Jakości #KupujŚwiadomie. Następnie pod koniec lipca w całej Polsce zorganizowanych zostanie 240 pikników z Produktem Polskim.