Polacy wydają coraz więcej pieniędzy na kawę oraz ekspresy do kawy – wynika z badań GfK.

Pexels.com

Według przeprowadzonego sondażu kawę pija się w ponad 95 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a tylko w ciągu ostatniego roku Polacy wydali na kawę do spożycia prywatnego niemal 3,2 mld zł.

Poza tym wzrosła w Polsce sprzedaż ekspresów i staliśmy się już trzecim, co do wartości, rynkiem w Europie. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2021 r. sprzedaż w tym segmencie w Polsce wzrosła aż o 116,4 mln euro. Polskę wyprzedzają tylko Niemcy i Francja, ale prześcignęliśmy już tak rozwinięte rynki jak Wielka Brytania, czy słynące z kawy Włochy i Hiszpanię. Co więcej, Polacy kupują w większości urządzenia drogie i zaawansowane technologicznie.

„Rozwój polskiego sektora zasługuje na podkreślenie tym bardziej, że mówimy o rynku ponad dwukrotnie mniejszym niż niemiecki, gdzie średni produkt krajowy brutto per capita stanowi jedną trzecią produktu wypracowanego przez gospodarkę niemiecką” – napisano w raporcie GfK.

Źródło: PAP

Poprzedni artykułOd 2022 roku zmiany w opłacaniu składki zdrowotnej
Następny artykułWydatki publiczne na dobrobyt obywateli. Czy są efektywne?