fbpx
niedziela, 1 października, 2023
Strona głównaBiznesRynek kosmetyków będzie rósł

Rynek kosmetyków będzie rósł

Polska branża kosmetyczna spodziewa się, że w najbliższych latach wartość sprzedaży w tej gałęzi będzie rosła.

Dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Blanka Chmurzyńska-Brown spodziewa się, że najbliższe lata przyniosą polskiemu rynkowi kosmetyków wzrost sprzedaży. W rozmowie z ISBnews zapowiedziała również kontynuację ekspansji zagranicznej polskich producentów.

Szefowa PZPK powiedziała, że według ekspertów w najbliższych latach rynek kosmetyków w Polsce będzie rósł w tempie 5-6 proc. rocznie, czyli szybciej niż przed pandemią. W 2022 roku wartość rynku kosmetyków wyniosła ok. 21 mld zł, zatem mowa tu o rocznym wzrośnie o co najmniej 1 mld zł. Za wzrost w dużej mierze odpowiedzialna będzie jednak inflacja, a nie wolumen sprzedaży.

Jeśli ceny surowców i opakowań będą rosnąć nadal w tak szybkim tempie, być może wzrosty cen sięgną kilkunastu procent. Sprzyjają temu także wzrosty cen energii, transportu i wynagrodzeń w branży

– powiedziała Blanka Chmurzyńska-Brown.

W ocenie dyrektorki generalnej PZPK w latach 2022-2026 najszybciej w Polsce będzie rósł segment kosmetyków do makijażu, osiągając średnioroczny wzrost bliski 8 proc., a największy udział w rynku pozostanie dla segmentu kosmetyków do pielęgnacji osobistej. Jego sprzedaż w 2022 roku w Polsce szacuje się na 2 mld euro, czyli prawie połowę całkowitej sprzedaży branży.

Eksport kosmetyków nie ustanie

Przedstawicielka branży spodziewa się, że w kolejnych latach polscy producenci będą kontynuować eksport kosmetyków, również na nowe rynki. Dzisiaj branża widzi olbrzymi potencjał w zdobywaniu pozaeuropejskich rynków, jak Arabia Saudyjska, Kuwejt, Irak, Izrael, Jordania, Indie, Wietnam, Korea, Japonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, ale też USA.

Dzisiaj polskie kosmetyki trafiają już na wszystkie kontynenty i można je kupić np. w Panamie.

Źródło: ISBnews

 

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA

Czas ułatwić firmom dostęp do środków na rozwój

Polskie przedsiębiorstwa powinny mieć ułatwiony dostęp do pieniędzy na rozwój, ale do tego potrzebne są konkretne zmiany.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Spółki giełdowe z Polski coraz mniej zadłużone

W ciągu ostatniego roku prawie o połowę spadło zadłużenie krajowych spółek giełdowych – wynika z jedenastej edycji badania „Długi spółek giełdowych”.
2 MIN CZYTANIA

Dobra pogoda martwi polską branżę odzieżową

Polska branża odzieżowa przeżywa zastój, a wielu firmom grozi utrata płynności finansowej i – ostatecznie – zamknięcie interesu.
2 MIN CZYTANIA

Polskie gofry podbijają świat!

Polska jest światowym liderem, jeśli chodzi o eksport gofrów i wafli, które są najważniejszą pozycją w polskim eksporcie wśród wyrobów piekarniczych i ciastkarskich.
< 1 MIN CZYTANIA