Dyrektorka generalna Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego Blanka Chmurzyńska-Brown spodziewa się, że najbliższe lata przyniosą polskiemu rynkowi kosmetyków wzrost sprzedaży. W rozmowie z ISBnews zapowiedziała również kontynuację ekspansji zagranicznej polskich producentów.
Szefowa PZPK powiedziała, że według ekspertów w najbliższych latach rynek kosmetyków w Polsce będzie rósł w tempie 5-6 proc. rocznie, czyli szybciej niż przed pandemią. W 2022 roku wartość rynku kosmetyków wyniosła ok. 21 mld zł, zatem mowa tu o rocznym wzrośnie o co najmniej 1 mld zł. Za wzrost w dużej mierze odpowiedzialna będzie jednak inflacja, a nie wolumen sprzedaży.
Jeśli ceny surowców i opakowań będą rosnąć nadal w tak szybkim tempie, być może wzrosty cen sięgną kilkunastu procent. Sprzyjają temu także wzrosty cen energii, transportu i wynagrodzeń w branży
– powiedziała Blanka Chmurzyńska-Brown.
W ocenie dyrektorki generalnej PZPK w latach 2022-2026 najszybciej w Polsce będzie rósł segment kosmetyków do makijażu, osiągając średnioroczny wzrost bliski 8 proc., a największy udział w rynku pozostanie dla segmentu kosmetyków do pielęgnacji osobistej. Jego sprzedaż w 2022 roku w Polsce szacuje się na 2 mld euro, czyli prawie połowę całkowitej sprzedaży branży.
Eksport kosmetyków nie ustanie
Przedstawicielka branży spodziewa się, że w kolejnych latach polscy producenci będą kontynuować eksport kosmetyków, również na nowe rynki. Dzisiaj branża widzi olbrzymi potencjał w zdobywaniu pozaeuropejskich rynków, jak Arabia Saudyjska, Kuwejt, Irak, Izrael, Jordania, Indie, Wietnam, Korea, Japonia, Zjednoczone Emiraty Arabskie, ale też USA.
Dzisiaj polskie kosmetyki trafiają już na wszystkie kontynenty i można je kupić np. w Panamie.
Źródło: ISBnews