fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaEnergetykaRząd promuje energię jądrową. Startuje kampania edukacyjna

Rząd promuje energię jądrową. Startuje kampania edukacyjna

Ministerstwo Klimatu i Środowiska ruszyło z nową kampanią promocyjną dotyczącą energii jądrowej.

Resort klimatu i środowiska w celu rozpowszechnienia wiedzy o energii jądrowej uruchomił ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Poznaj Atomickich”. Promocja ma polegać na przedstawianiu przykładów z życia codziennego, które mają pomóc Polakom zrozumieć, jakie możliwości daje energetyka jądrowa i jak budowa elektrowni jądrowych wpłynie na nasze życie.

– Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zapewni nam bezpieczeństwo energetyczne i stałe dostawy prądu w niskiej cenie – powiedziała Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska. – Będziemy mówić o faktach – w kampanii przedstawione zostaną różnorodne zastosowania energii i energetyki jądrowej. Chcemy, aby ten temat pojawił się w polskich domach – dodała.

Przytaczany przez resort klimatu sondaż świadczy o sporym poparciu dla budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju. W listopadzie 2021 r. za taką inwestycją było aż 74,3 proc. Polaków, ale też 94,8 proc. wyraziło przekonanie, że w Polsce niezbędna jest kampania edukacyjna na temat energetyki jądrowej. Rząd, przedstawiając rodzinę Atomickich, wychodzi tym oczekiwaniom na przeciw.

Zgodnie z planem kampania „Poznaj Atomickich” ma funkcjonować w internecie, prasie i radiu, a emisja pierwszych spotów przewidziana jest już na przełom października i listopada. Resort przygotował też specjalną stronę internetową, na której będzie można znaleźć szereg materiałów edukacyjnych o energetyce jądrowej.

Elektrownie jądrowe przyszłością Polski. Pierwsza już w tej dekadzie?

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Orlen chce budować globalną markę i zmienia nazwę

Polski Koncern Naftowy Orlen Spółka Akcyjna oficjalnie zmieni nazwę na krótszą. Może to nastąpić już za miesiąc.
2 MIN CZYTANIA

Polskie firmy chcą rozwijać morską energetykę wiatrową

Polskie przedsiębiorstwa są zainteresowane wspieraniem budowy farm wiatrowych na Morzu Bałtyckim. Niektóre z naszych firm już w tym uczestniczą.
2 MIN CZYTANIA

TAURON przekaże fortunę na sieci elektroenergetyczne

TAURON przeznaczy w tym roku ponad 2 mld złotych na inwestycje w sieci elektroenergetyczne i będzie to największy strumień finansowy na dystrybucję w ostatnich latach.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Cyfryzacja polskich firm. Jak wypadamy na tle Europy?

Zdecydowana większość polskich firm nie ma zamiaru zmieniać wysokości wydatków ponoszonych na transformację cyfrową – wynika z badania KPMG.
2 MIN CZYTANIA

Prawo podatkowe nadal będzie upraszczane

Ministerstwo Finansów chce kontynuować upraszczanie prawa podatkowego w Polsce, a także wprowadzać do niego nowe technologie.
2 MIN CZYTANIA

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.
2 MIN CZYTANIA