Resort klimatu i środowiska w celu rozpowszechnienia wiedzy o energii jądrowej uruchomił ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Poznaj Atomickich”. Promocja ma polegać na przedstawianiu przykładów z życia codziennego, które mają pomóc Polakom zrozumieć, jakie możliwości daje energetyka jądrowa i jak budowa elektrowni jądrowych wpłynie na nasze życie.
– Celem kampanii jest uświadomienie społeczeństwu, że energetyka jądrowa to bezpieczne, bezemisyjne źródło energii, które zapewni nam bezpieczeństwo energetyczne i stałe dostawy prądu w niskiej cenie – powiedziała Anna Moskwa, minister klimatu i środowiska. – Będziemy mówić o faktach – w kampanii przedstawione zostaną różnorodne zastosowania energii i energetyki jądrowej. Chcemy, aby ten temat pojawił się w polskich domach – dodała.
Przytaczany przez resort klimatu sondaż świadczy o sporym poparciu dla budowy elektrowni jądrowej w naszym kraju. W listopadzie 2021 r. za taką inwestycją było aż 74,3 proc. Polaków, ale też 94,8 proc. wyraziło przekonanie, że w Polsce niezbędna jest kampania edukacyjna na temat energetyki jądrowej. Rząd, przedstawiając rodzinę Atomickich, wychodzi tym oczekiwaniom na przeciw.
Zgodnie z planem kampania „Poznaj Atomickich” ma funkcjonować w internecie, prasie i radiu, a emisja pierwszych spotów przewidziana jest już na przełom października i listopada. Resort przygotował też specjalną stronę internetową, na której będzie można znaleźć szereg materiałów edukacyjnych o energetyce jądrowej.
Elektrownie jądrowe przyszłością Polski. Pierwsza już w tej dekadzie?