Z komunikatu przekazanego PAP dowiadujemy się, że strata PLL LOT zostanie pokryta z kapitału zapasowego oraz przyszłych zysków przewoźnika.
PLL LOT podał również, że w 2021 r. wykonał 54 tys. operacji lotniczych na 151 trasach. Z jego usług skorzystało prawie 4,2 mln ludzi, którzy podróżowali do 109 portów lotniczych i pokonali 80 mln kilometrów. Dla porównania, w rok wcześniej LOT przewiózł 3,1 mln pasażerów.
„Porównując osiągnięte wyniki z uzyskanymi w 2019 roku, widzimy, że pandemia koronawirusa spowodowała spadek liczby pasażerów o 69 proc., co także w znacznym stopniu wpłynęło na wyniki finansowe spółki” – dodano.
LOT uznał, że najtrudniejszym czasem dla spółki był początek 2021 r., a sytuacja zaczęła się poprawiać dopiero od sezonu letniego, gdy zaczął wracać ruch pasażerski. Wolniej odbudowuje się natomiast segment podróży biznesowych i dlatego LOT rozszerzył ofertę lotów wakacyjnych, realizując w 2021 r. aż cztery razy więcej lotów czarterowych niż rok wcześniej.
„Stopniowa odbudowa rynku daje jednak nadzieję, że był to ostatni zły rok dla LOT-u” – podkreślono w komunikacie. „Najnowsze prognozy pokazują, że w 2022 roku Polskie Linie Lotnicze LOT przewiozą ok. 8 mln pasażerów, a w kolejnych latach jest szansa na osiągnięcie wyników podobnych do tych sprzed czasów pandemii”.
Spółka PLL LOT w 69,3 proc. należy do Skarbu Państwa, a 30,7 proc. to akcje Polskiej Grupy Lotniczej.
PAP