fbpx
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaKrajSprawdź, na czym oszczędzają browary

Sprawdź, na czym oszczędzają browary

W minionym roku producenci piwa w Polsce, szukając oszczędności, zdecydowali się na ograniczenie wydatków na reklamę.

W 2022 r. producenci piwa w Polsce ograniczyli wydatki reklamowe o 5,3 proc. w porównaniu do 2021 r. Według raportu Wirtualnych Mediów w 2022 r. polskie browary wydały na reklamy niespełna 650 mln zł.

Opublikowane dane cennikowe zebrane przez Kantar wykazały, że największym reklamodawcą wśród browarów działających w Polsce była Kompania Piwowarska, która produkuje takie piwa jak Tyskie, Żubr czy Lech. Ten producent wydał na reklamy swoich marek 248,7 mln zł, czyli o 8 proc. mniej niż w 2021 r.

Kolejne w zestawieniu były: Grupa Żywiec produkująca Warkę i Żywca, która wydała na reklamy 181,7 mln zł (spadek o 3,1 proc.) oraz Carlsberg Polska z wydatkami rzędu 174,7 mln zł (spadek o 1,2 proc.).

Zdecydowana większość, bo aż 95,5 proc. wydatków reklamowych browarów w Polsce, trafiła do telewizji. Mowa tu o kwocie sięgającej 620,5 mln zł. Drugim sposobem marketingowym była reklama zewnętrzna, na którą producenci piwa przeznaczyli 22 mln zł, a trzecie miejsce zajęły wydatki na reklamy w magazynach, na które rozdysponowano 3,8 mln zł. Browary wydawały też pieniądze na reklamy piwa w kinach (2,3 mln zł), w prasie (1 mln zł) oraz w radiu. W tym ostatnim medium odnotowano jednak olbrzymi spadek nakładów – z 1,2 mln zł w 2021 r. do niespełna 61 tys. zł w roku minionym.

Źródło: Wirtualne Media

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA

Ile zarobią nasi wybrańcy do samorządów?

W ostatnich wyborach prawie 50 tysięcy kandydatów na radnych, wójtów, burmistrzów i prezydentów uzyskało wymarzony mandat. Ile zarobią osoby, które będą nas reprezentować w samorządzie?
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA