W 2022 r. producenci piwa w Polsce ograniczyli wydatki reklamowe o 5,3 proc. w porównaniu do 2021 r. Według raportu Wirtualnych Mediów w 2022 r. polskie browary wydały na reklamy niespełna 650 mln zł.
Opublikowane dane cennikowe zebrane przez Kantar wykazały, że największym reklamodawcą wśród browarów działających w Polsce była Kompania Piwowarska, która produkuje takie piwa jak Tyskie, Żubr czy Lech. Ten producent wydał na reklamy swoich marek 248,7 mln zł, czyli o 8 proc. mniej niż w 2021 r.
Kolejne w zestawieniu były: Grupa Żywiec produkująca Warkę i Żywca, która wydała na reklamy 181,7 mln zł (spadek o 3,1 proc.) oraz Carlsberg Polska z wydatkami rzędu 174,7 mln zł (spadek o 1,2 proc.).
Zdecydowana większość, bo aż 95,5 proc. wydatków reklamowych browarów w Polsce, trafiła do telewizji. Mowa tu o kwocie sięgającej 620,5 mln zł. Drugim sposobem marketingowym była reklama zewnętrzna, na którą producenci piwa przeznaczyli 22 mln zł, a trzecie miejsce zajęły wydatki na reklamy w magazynach, na które rozdysponowano 3,8 mln zł. Browary wydawały też pieniądze na reklamy piwa w kinach (2,3 mln zł), w prasie (1 mln zł) oraz w radiu. W tym ostatnim medium odnotowano jednak olbrzymi spadek nakładów – z 1,2 mln zł w 2021 r. do niespełna 61 tys. zł w roku minionym.
Źródło: Wirtualne Media