fbpx
czwartek, 25 kwietnia, 2024
Strona głównaBiznesStacje kontroli pojazdów na skraju przepaści

Stacje kontroli pojazdów na skraju przepaści

Wkrótce na polskie stacje kontroli pojazdów – branżę, która i tak jest już w kiepskiej kondycji – mogą zostać nałożone nowe obciążenia.

Już w najbliższy czwartek sejmowa komisja infrastruktury będzie rozpatrywała projekt ustawy Prawo o ruchu drogowym, który nałoży na stacje kontroli pojazdów nowe wymagania i zwiększy koszty ich funkcjonowania. Konfederacja Lewiatan ostrzega, że wprowadzenie zawartych w projekcie zmian to poważne zagrożenie dla przyszłości branży.

– Branża stacji kontroli pojazdów chyli się ku upadkowi. W pierwszej połowie roku zbankrutowało ponad 150 firm, a do końca roku będzie ich wielokrotnie więcej. Oznacza to, że właściciele pojazdów będą mieli problem z wykonaniem badania technicznego swojego auta, a to może zagrażać bezpieczeństwu ruchu drogowego. Czy rząd ma tego świadomość? – powiedział cytowany przez Konfederację Lewiatan Kazimierz Zbylut, prezes Związku Pracodawców Stacji Kontroli Pojazdów.

Przedstawiciel branży dodał, że proponowana przez rząd reforma nakłada na SKP nowe wymagania i kolejne koszty, które po prostu wykończą działające jeszcze stacje. Kazimierz Zbylut zaznaczył, że podatnicy również będą musieli dopłacić do tych regulacji niemal 250 mln zł.

– Czy w dobie kryzysu stać Polskę na takie kaprysy władzy? Blisko 6 tysięcy przedsiębiorców może upaść, a kilkanaście tysięcy pracowników tego sektora stracić pracę i środki na utrzymanie rodziny. Jak długo można mówić do rządzących wzorem przysłowia: „mówił dziad do obrazu, a obraz do dziada ani razu? – pytał prezes Związku SKP.

Konfederacja Lewiatan wskazała, że przepisy zawarte w projekcie naruszają ustawę Prawo przedsiębiorców, która zakłada, by dążyć wyłącznie do nakładania obowiązków administracyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów implementowanych przepisów. W projekcie przewidziano natomiast np. zbędny dualizm w nadzorze nad SKP, a także sankcje karne dla przedsiębiorców i personelu diagnostycznego związane z działalnością SKP.

Będzie nowy system nadzoru nad badaniami technicznymi pojazdów

Źródło: Konfederacja Lewiatan

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

Rosnące koszty działalności największym problemem mikroprzedsiębiorstw i małych firm

Ogólnie rosnące koszty prowadzenia działalności gospodarczej otwierają ranking obecnych obaw mikroprzedsiębiorstw i małych firm. Nieznacznie mniej wskazań dotyczy problemu nierzetelnych kontrahentów
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA