fbpx
piątek, 29 marca, 2024
Strona głównaBiznesStrategia ESG w Polsce. Jak to wygląda?

Strategia ESG w Polsce. Jak to wygląda?

Aktualnie ok. 30 proc. firm w Polsce jest na etapie opracowywania strategii ESG.

Raport ManPower Group „ESG w Polsce. Rynek pracy” wykazał, że 3 na 10 organizacji w Polsce jest na etapie opracowywania strategii ESG. Sama strategia ESG dotyka natomiast obszarów związanych z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym.

Firmy, które już wdrożyły strategię ESG największy nacisk kładą na działania związane z obszarem ludzkim i społecznym (35 proc.), a dopiero później na ochronę środowiska (28 proc.) i ład korporacyjny (18 proc.). Organizacje wprowadzają ESG, bo chcą przestrzegać przepisów (43 proc.) oraz budować dobrą reputację (42 proc.). Ważne są również oczekiwania inwestorów (35 proc.) i redukcja kosztów (35 proc.). W związku z tym, połowa firm planuje rekrutacje nowych talentów w obszarze działań na rzecz środowiska oraz BHP.

– W ostatnim czasie zaszło wiele zmian społecznych, które znacząco wpłynęły na preferencje i oczekiwania kandydatów względem miejsca pracy. Pracownicy przywiązują jeszcze większą niż dotychczas wagę do szeroko rozumianego wellbeingu. Organizacje nie pozostają na to obojętne, co jest widoczne między innymi w dużej koncentracji tego typu działań w strategiach ESG – powiedział w komunikacie Kamil Sadowniczyk, dyrektor Manpower Polska. – Potwierdzają to także dane raportu, bowiem według nich pracodawcy chcą położyć największy nacisk właśnie na aktywności społeczne. Kolejnym obszarem docenianym przez kandydatów podczas rekrutacji jest strategia działań firm na rzecz środowiska. Wzrasta świadomość społeczna w tym zakresie, co naturalnie przekłada się na zainteresowanie firm odnawialnymi źródłami energii, czy neutralnością klimatyczną – dodał.

W raporcie wskazano, że wdrażana strategia ESG zależy od wielkości firmy. Na rzecz środowiska najczęściej działają mikrofirmy (31 proc.) oraz średnie przedsiębiorstwa (32 proc.), o aspekt społeczny dbają średnie przedsiębiorstwa (38 proc.), a obszar ładu korporacyjnego i regulacji jest kluczowy dla dużych firm (23 proc.).

– ESG staje się coraz istotniejszym elementem funkcjonowania nowoczesnych, świadomych organizacji. Dla niektórych z nich to już obowiązek raportowania danych niefinansowych, dla innych wynik presji rynkowej, podążania za trendami, czy spełnienie wymogów właścicielskich. W dłuższej perspektywie kwestie zrównoważonego rozwoju staną się równie ważne dla biznesu, jak wszelkie operacje, poziom sprzedaży czy zysku – powiedział z kolei Szymon Rudnicki, dyrektor ManpowerGroup Talent Solutions w Polsce.

ManPower Group

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Polska chce zwiększyć eksport do Chin

W Warszawie miało miejsce polsko-chińskie spotkanie, którego głównym tematem była współpraca w sektorze rolno-spożywczym.
2 MIN CZYTANIA

Salony kosmetyczne toną w długach

W ostatnim roku gwałtownie wzrosło zadłużenie salonów kosmetycznych i fryzjerskich funkcjonujących w Polsce. Nadzieją jest obniżka stawki VAT dla branży beauty.
2 MIN CZYTANIA

Nierówna konkurencja z Ukrainy przytłacza polskich transportowców

Znów przybywa firm transportowych zmagających się z zatorami płatniczymi – wynika z badania „Skaner MŚP” za I kwartał tego roku, zrealizowanego dla BIG InfoMonitor. Zaległości w transporcie wzrosły w minionym roku o niemal jedną piątą. Co jest tego powodem?
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA

UOKiK surowo ukarał Amazona

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył ponad 31 mln złotych grzywny na Amazon za wprowadzanie konsumentów w błąd.
2 MIN CZYTANIA

Polska chce zwiększyć eksport do Chin

W Warszawie miało miejsce polsko-chińskie spotkanie, którego głównym tematem była współpraca w sektorze rolno-spożywczym.
2 MIN CZYTANIA