fbpx
niedziela, 8 grudnia, 2024
Strona głównaTransportStrefa wykluczenia komunikacyjnego w Warszawie większa niż planowano!

Strefa wykluczenia komunikacyjnego w Warszawie większa niż planowano!

Władze Warszawy planują wprowadzenie dwukrotnie większej, niż zakładano do tej pory, strefy czystego transportu. Nowa strefa ma objąć znaczną część miasta.

Jak alarmował poseł Konfederacji Krzysztof Mulawa, od 1 stycznia 2028 r. zakaże się mieszkańcom Warszawy wjazdu i poruszania się w strefie czystego transportu (SCT)  samochodami wyprodukowanymi przed 2013 r.

Poseł Mulawa zwrócił też uwagę, że „mieszkańcom Warszawy, którzy zakupią samochody po dacie wprowadzenia tej uchwały, zostanie zakazany wjazd samochodami 18-letnimi o silniku benzynowym już od następnego roku”.

Wprowadzenie SCT w Warszawie zostało umożliwione przez Sejm IX kadencji, który – przy sprzeciwie wszystkich posłów Konfederacji – wprowadził stosowne zmiany w ustawie o elektromobilności. Na mocy tej ustawy będzie funkcjonował system weryfikujący samochody wjeżdżające do SCT.

Z kolei poseł Konfederacji Bartłomiej Pejo ocenił, że wprowadzenie i rozszerzenie SCT „to niewątpliwie atak nie tyle na samochody spalinowe, co na użytkowników tych samochodów”.

TO ATAK M.IN. PRZEDSTAWICIELA WARSZAWY PANA PREZYDENTA TRZASKOWSKIEGO WRAZ Z URZĘDNIKAMI, TO ATAK W KRAKOWIE PREZYDENTA MAJCHROWSKIEGO NA TYCH PRZEDE WSZYSTKIM NAJMNIEJ ZAMOŻNYCH POLAKÓW, NIE TYLKO SAMYCH WARSZAWIAKÓW

– dodał poseł Pejo.

Pejo zauważył, że warszawski Ratusz postanowił wprowadzić SCT większą niż była konsultowana z mieszkańcami miasta. Pierwotny plan zakładał ograniczenie SCT do ścisłego centrum, włącznie z zabytkowymi obszarami.

– Uważamy, że każdy z nas, z mieszkańców Warszawy, ale nie tylko, bo jak wspomniałem to się rozszerzy na całą Polskę, ma pełne prawo i pełną swobodę wjechać do miasta i pełne możliwości do poruszania się w każdym mieście, w każdej wiosce, po prostu po terytorium Polski – mówił poseł Pejo. Poinformował też, że Konfederacja w celu przeciwstawiania się „wariactwu i bezprawiu” SCT utworzyła parlamentarny Zespół ds. Obrony Kierowców i zapowiedział, że jej posłowie będą jasno i klarownie sprzeciwiać się antysamochodowym planom włodarzy miast.

Źródło: Konfederacja
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA