Aplikacja na razie jest znana pod roboczą nazwą Genesis. Aktualnie jest w fazie testów. Aby sprawdzić jej możliwości została udostępniona amerykańskim mediom: „The New York Times”, „The Washington Post”, „The Wall Street Journal” i „News Corp”.
Dziennikarze mogą (na razie) spać spokojnie
Google opisuje swoje nowe narzędzie jako „asystent dziennikarza”. Będzie on pomagał przy pisaniu automatyzując niektóre zadania i przyspieszając pracę. Chodzi tu m.in. o sugerowanie treści nagłówków czy np. innego stylu danego tekstu.
Rzeczniczka Google Jenn Crider zapewnia, że nowa aplikacja jej firmy nie ma na celu i wręcz nie może przejąć kluczowej roli dziennikarza w przygotowaniu danego materiału.
Sztuczna inteligencja już generuje newsy
Wiele amerykańskich firm działających w branży mediów zapowiedziało, że będzie wykorzystywać sztuczną inteligencję m.in. po to, aby jak najszybciej informować o ważnych wydarzeniach.
Agencja Associated Press już od dawna używa sztucznej inteligencji do publikowania pewnego typu materiałów, jak np. raportów na temat finansów poszczególnych firm.
nytimes.com