W trakcie pandemii w Polsce wzrosła popularność diety pudełkowej – wynika z artykułu „Rzeczpospolitej”.

Pixabay.com

Choć diety pudełkowe rozwijają się w Polsce już od paru lat, to w trakcie pandemii firmy cateringowe zaczęły rosnąć znacznie prężniej. Z badania zleconego przez firmę Kukuła Healthy Food wynika, że aż 37 proc. Polaków przynajmniej raz skorzystało z cateringu pudełkowego, a 21 proc. z tej grupy aktualnie zamawia takie posiłki regularnie. W efekcie, wartość polskiego rynku firm cateringowych oferujących dietę pudełkową wzrosła do 2 mld zł.

– W okresie powakacyjnym wzrasta liczba zamówień. Ostatni kwartał roku to dla wielu osób mobilizacja, by zdrowo i bezpiecznie popracować nad sylwetką – powiedział cytowany przez „Rz” Jakub Kukuła, pomysłodawca i właściciel cateringu dietetycznego Kukuła Healthy Food.

„Rzeczpospolita” twierdzi, że branża kwitnie, bo zmieniamy zwyczaje żywieniowe i gastronomiczne. I choć Polacy ciągle najchętniej kupują diety standardowe, odchudzające i sportowe, to zaczyna rosnąć znaczenie diet eliminacyjnych, bo klienci coraz częściej rezygnują z laktozy, nabiału i glutenu.

Źródło: Rzeczpospolita