fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaKrajTa branża wydaje najwięcej na reklamy w telewizji

Ta branża wydaje najwięcej na reklamy w telewizji

W listopadzie 2021 r. na reklamy telewizyjne w Polsce wydano 3,7 mld zł brutto — wynika z danych przytaczanych przez portal WiadomosciHandlowe.pl.

Według statystyk Nielsen Audience Measurement w listopadzie najwięcej na reklamy telewizyjne wydał Aflofarm, który przeznaczył na ten cel ponad 119 mln zł. Kolejne miejsce zajęło Ferrero ze 117 mln zł, a trzeci był Lidl Polska z kwotą 74 mln zł. Co ciekawe, Jeronimo Martins, będące właścicielem sieci Biedronka, zajęło dopiero dwudzieste miejsce z budżetem niespełna 42 mln zł.

Najwięcej na reklamy przeznaczają branże farmaceutyczne i drogeryjne, bo poza Aflofarmem w pierwszej dwudziestce znalazły się Polpharma, US Pharmacia, Glaxo Smithkline czy choćby USP Zdrowie.

W listopadzie w polskiej telewizji wyemitowano niemal 3,8 mln spotów reklamowych, które trwały łącznie 21,4 tys. minut.

Źródło: WiadomosciHandlowe.pl

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Żywność z owadami będzie specjalnie oznakowana?

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi zastanawia się nad wprowadzeniem specjalnego oznaczenia produktów żywnościowych, które zawierają owady.
< 1 MIN CZYTANIA

Nowy stadion za 130 milionów wypełniany w 22 procentach

Tak marnuje się pieniądze podatników. Wybudowany za olbrzymią sumę piłkarski stadion wypełniany jest przez kibiców w zaledwie 22 proc. A bywało jeszcze gorzej.
2 MIN CZYTANIA

Dlaczego Polki nie decydują się na macierzyństwo?

Brak stabilności finansowej jest główną przyczyną, dla której Polki niechętnie decydują się na zajście w ciążę lub w ogóle rezygnują z macierzyństwa.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Cyfryzacja polskich firm. Jak wypadamy na tle Europy?

Zdecydowana większość polskich firm nie ma zamiaru zmieniać wysokości wydatków ponoszonych na transformację cyfrową – wynika z badania KPMG.
2 MIN CZYTANIA

Prawo podatkowe nadal będzie upraszczane

Ministerstwo Finansów chce kontynuować upraszczanie prawa podatkowego w Polsce, a także wprowadzać do niego nowe technologie.
2 MIN CZYTANIA

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.
2 MIN CZYTANIA