fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaArchiwumTEGO JESZCZE NIE GRALI: niemiecko-hiszpańska wojna o... słynne miśki z żelatyny

TEGO JESZCZE NIE GRALI: niemiecko-hiszpańska wojna o… słynne miśki z żelatyny

Misie z żelatyny są znakiem rozpoznawczym niemieckiej firmy Haribo. Tymczasem w ubiegłym roku pojawiła się w Hiszpanii konkurencja, w dodatku jej produkty przeznaczono dla dorosłych. Ander Mendez założył w styczniu 2019 roku niedaleko Bilbao spółkę Osito & Co, która produkuje żelki nasączone alkoholem. I ściągnął na siebie gniew niemieckiego giganta. Chodzi o podobieństwa między gumowatymi misiami baskijskiej firmy, a tymi  z Niemiec. – Jak zwykle w takich przypadkach Haribo wszczęło postępowanie prawne w celu ochrony zarejestrowanych znaków towarowych – oświadczył 20 stycznia rzecznik niemieckiej firmy. Zapowiada się więc handlowa wojna o znak towarowy.

Mendez otrzymał już oficjalne wezwanie od prawników Haribo. Dokument stwierdza, że "istnieje duże podobieństwo" pomiędzy wyrobami, a nasączone alkoholem żelki hiszpańskie mogą naruszać "prawa własności intelektualnej Haribo". Niemiecka grupa zwróciła się do Osito & Co o zaprzestanie produkcji i sprzedaży. W ramach polubownego załatwienia sprawy zadowoli się „przeniesieniem własności i nazwy domeny ositosconalcohol.com” do koncernu Haribo.  
​​​​​Sprzedawane przez firmę Osito & Co w cylindrycznych metalowych pudełkach żelki zawierają 15 procent alkoholu i są dostępne w pięciu kolorach i smakach.

A tak swoją drogą, ciekawe, których żelków smakowali aktorzy grający w tej reklamie. Niektórzy idą o zakład, że na pewno tych z Hiszpanii 🙂

KB/France Info

INNE Z TEJ KATEGORII

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.

Węglokoks – tradycja i nowoczesność

Węglokoks to marka, która od ponad 70 lat z powodzeniem funkcjonuje na rynku polskim. W tym czasie zmieniło się niemal wszystko, więc zmieniliśmy się i my.

INNE TEGO AUTORA

Pułapki podatkowe w nowej ustawie o fundacjach rodzinnych [KOMENTARZ]

Ustawa o fundacji rodzinnej wejdzie w życie 22 maja br. Jednak już dokonano jej nowelizacji. Zmiany zasad opodatkowania w większości są korzystne. Ale jedna z koncepcji może poważnie skomplikować prowadzenie fundacji. Publikujemy komenatrz ekspercki na ten temat, którego autorem jest doradca podatkowy Ewa Flor.
7 MIN CZYTANIA

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.