fbpx
poniedziałek, 9 września, 2024
Strona głównaTransportTirowcy protestują przeciwko nieuczciwej konkurencji

Tirowcy protestują przeciwko nieuczciwej konkurencji

Ponad 300 przewoźników wzięło udział w proteście przeciwko nieuczciwemu przejmowaniu polskiego rynku przez firmy z Rosji i Białorusi.

Strajk Polskich Przewoźników postuluje o „zakaz wjazdu naczep zarejestrowanych na Białorusi i w Rosji”, a także o „zakaz działalności firm o kapitale białoruskim i rosyjskim, odpowiedzialność nadawcy towaru za płatność za usługę (transport)” oraz o „przywrócenie zezwoleń dla przewoźników ukraińskich i powiązanie ich z odpowiednią normą emisji spalin (minimum Euro 3 – tak jak wprowadzili Polakom Ukraińcy)”.

– Rząd prowadzi politykę sprzyjającą przejęciu polskiego, a nawet unijnego rynku transportowego przez kapitał zza wschodniej granicy i ma zamiar poświęcić polską branżę transportową – oświadczył poseł Konfederacji Krzysztof Bosak na Strajku Przewoźników.

Powołując się na opinie transportowców poseł Bosak zaznaczył, że jest to efekt m.in. błędnej polityki wschodniej rządu PiS, która polega na tym, że „w wyniku dziurawych sankcji rynek wschodni zamknął się dla polskiej branży transportowej”, podczas gdy właśnie z tego rynku żyły polskie firmy transportowe we wschodniej Polsce. W imieniu Konfederacji Bosak oświadczył, że partia „na coś takiego nigdy się nie zgodzi”.

– Jesteśmy zwolennikami zdrowej konkurencji, ale na równych zasadach. Jeżeli służby białoruskie dojeżdżają polskie firmy, zatrzymują ciężarówki, żądają idących w setki tysięcy euro kaucji, to nie jest to konkurencja na równych zasadach. To jest zabijanie polskiej branży, która przynosi Polsce 6 proc. PKB – podkreślił współprzewodniczący Konfederacji.

Poseł Winnicki ostrzegał, że skutkiem takiej polityki rządu PiS może być „katastrofa na miarę połowy gospodarki, ponieważ połowa gospodarki jest związana z transportem”.

– To nie jest sprawa branżowa. Transport to sprawa narodowa. Transport to sprawa ogólnopolityczna – przekonywał.

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA