fbpx
sobota, 9 grudnia, 2023
Strona głównaSportTotalizator Sportowy liderem sponsoringu polskiego sportu i kultury

Totalizator Sportowy liderem sponsoringu polskiego sportu i kultury

Z przeszło 2,7 mld zł, jakie zyskał w 2021 r. Skarb Państwa z tytułu podatku od gier i dopłat, przeszło 1,1 mld zł przekazane zostało na wsparcie rozwoju polskiego sportu oraz kultury narodowej. Totalizator Sportowy obchodził w zeszłym roku Jubileusz 65-lecia, którego Ambasadorem został Robert Lewandowski. Ubiegłoroczna, rekordowa sprzedaż za blisko 26,3 mld zł świadczy o efektywnym zarządzaniu spółką, a szeroki mecenat rozciągnięty nad polskim sportem i kulturą – o sensownym wykorzystywaniu pozyskanych od graczy pieniędzy.

Olgierd Cieślik, prezes Totalizatora Sportowego może być dumny: spółka z roku na rok osiąga rekordowe wzrosty zarówno sprzedaży, dopłat na fundusze celowe, jak i wpływów do budżetu państwa (które w dużej części „wracają” na wsparcie polskiego sportu i kultury narodowej).

– Kolejny rok z rzędu mogliśmy przekazać na polski sport i kulturę narodową większe środki niż w latach ubiegłych. W 2021 roku było to aż 1 miliard 155 milionów złotych. Dla porównania – w roku 2020 było to tylko nieco ponad miliard złotych. Jest to przede wszystkim zasługa naszych klientów, którzy są największymi mecenasami sportu i kultury w Polsce oraz pracowników Totalizatora Sportowego. Bez nich osiągniecie tak wspaniałego wyniku nie byłoby możliwe – mówi Olgierd Cieślik.

– Od ponad 65 lat Totalizator Sportowy jest mecenasem polskiego sportu i kultury. To właśnie dzięki wsparciu przez Totalizatora sportowców, organizacji związanych ze sportem czy klubów, możemy przeżywać wiele pięknych, sportowych emocji. Ta państwowa spółka jest również partnerem znaczących wydarzeń kulturalnych, które pozytywnie wpływają na wizerunek Polski za granicą, takich jak Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina. Cieszę się, że od lat Totalizator jest zaangażowany społecznie. Dzięki środkom przekazywanym przez dziesięciolecia do budżetu państwa została rozbudowana infrastruktura sportowa, zostały zmodernizowane lub powstały nowe obiekty kulturalne w całej Polsce – powiedział Jacek Sasin, wicepremier i Minister Aktywów Państwowych.

Totalizator sponsorem i mecenasem

W jubileuszowym roku 2021, upamiętniającym 65. rocznicę swojego powstania, Totalizator Sportowy został nie tylko Sponsorem Generalnym Polskiej Reprezentacji Olimpijskiej (którym został na kolejne cztery lata) wspierając polskich olimpijczyków, ale także partnerem XVIII Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina. Zrealizował też szereg niestandardowych działań, takich jak np. ekologiczny mural (o łącznej powierzchni 690 metrów kwadratowych) w Warszawie, przy głównej siedzibie firmy, akcję „Bądź częścią flagi”, w ramach której na fasadzie Dworca Centralnego w stolicy zawisła ogromna biało-czerwona flaga z wizerunkami kibiców piłkarskich. Zorganizował też ogólnopolski konkurs na plakat, a w trasę po Polsce ruszyło cieszące się ogromnym zainteresowaniem Muzeum Mobilne Totalizatora Sportowego.

Po ogłoszeniu współpracy z Robertem Lewandowskim, jako Ambasadorem 65-lecia Totalizatora Sportowego, spółka zorganizowała kampanię wizerunkowo-informacyjną, promującą polski sport i kulturę i ukazującą nieocenioną rolę Totalizatora jako mecenasa polskiego sportu i kultury. W ramach tej kampanii, podzielonej na kilka etapów, postał wizerunkowy spot reklamowy. Jego bohaterami zostali sportowcy współpracujący z Totalizatorem Sportowym: Robert Lewandowski – najlepszy piłkarz świata i Ambasador Jubileuszu 65-lecia firmy, Dawid Tomala – mistrz olimpijski z Tokio 2020 w chodzie sportowym na 50 km, wioślarska czwórka podwójna kobiet – wicemistrzynie olimpijskie z Tokio 2020 oraz Ambasadorki projektu „Szóstka z LOTTO”: Agnieszka Kobus-Zawojska, Maria Sajdak, Marta Wieliczko i Katarzyna Zillmann.

Misja społeczna, którą Totalizator Sportowy, właściciel marki LOTTO, z pasją realizuje od 65 lat nie byłaby możliwa, gdyby nie nasi klienci. To dzięki nim z każdej złotówki przeznaczonej na gry liczbowe LOTTO, 19 groszy trafia na wsparcie sportu i kultury. Od 1994 roku łączna kwota wsparcia sięgnęła 16,6 mld zł i wciąż rośnie. Dzięki naszym klientom wybudowano oraz zrewitalizowano setki tysięcy obiektów sportowych, na których trenują przyszli i obecni mistrzowie olimpijscy, a także zrealizowano tysiące projektów związanych z kulturą – od rozbudowy czy renowacji obiektów kultury, po krajowe i międzynarodowe wydarzenia – podkreśla Magdalena Kopka-Wojciechowska, członek zarządu Totalizatora Sportowego.

25 stycznia 2022 roku przypada Dzień Gracza Lotto. Kto jeszcze zdąży, może zagrać w tę lubianą powszechnie grę, która obecnie jest dostępna w różnych wariantach i odmianach.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Ile zarobiły kobiety na mistrzostwach świata w piłce nożnej?

Każdy kolejny turniej kobiecych mistrzostw świata w piłce nożnej przynosi zdecydowany wzrost nagród pieniężnych przewidzianych dla uczestniczek oraz federacji piłkarskich.
2 MIN CZYTANIA

Europa już nie będzie ziemią obiecaną dla piłkarzy

Kolejni czołowi piłkarze europejskich klubów decydują się na kontynuowanie swoich karier na innych kontynentach, gdzie mogą liczyć na znacznie wyższe kontrakty niż w Europie.
2 MIN CZYTANIA

Prywatyzacja klubu sportowego? Zdecydowana większość na TAK

Biorący udział w e-referendum jednoznacznie i zdecydowanie opowiedzieli się za sprzedażą słynnego klubu sportowego ze Śląska prywatnemu inwestorowi.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Przedsiębiorca powinien określić, jakich korzyści spodziewa się po sztucznej inteligencji

Sztuczna inteligencja nie jest już tylko w kręgu zainteresowania dużych przedsiębiorców, ale coraz częściej także małych i średniej wielkości firm.
2 MIN CZYTANIA

MŚP trzonem polskiej gospodarki?

Co prawda małe i średnie przedsiębiorstwa przynoszą polskiej gospodarce niemal co drugą złotówkę generując 49,6 proc. PKB, ale w największym stopniu jest to zasługa mikroprzedsiębiorstw, a nie firm małych i średniej wielkości. Jest jeszcze jedna rzecz, która może decydować o tym, że sytuacja tego sektora nie jest tak różowa, jak niektórzy chcieliby ją malować.
3 MIN CZYTANIA

Niewola pod maską demokracji i rozwoju [RECENZJA]

Czy w Polsce można kupić sobie ustawę gospodarczą? Przynieść ją w teczce? Oczywiście. O ile zrobi się to dyskretnie. W książce „Hitman – nowe wyznania ekonomisty od brudnej roboty” John Perkins, były lobbysta pokazuje, jak się to, na ogromną skalę, robi na świecie.
7 MIN CZYTANIA