fbpx
środa, 17 lipca, 2024
Strona głównaTransportTrzaskowski chce wykluczyć komunikacyjnie 100 tysięcy warszawiaków

Trzaskowski chce wykluczyć komunikacyjnie 100 tysięcy warszawiaków

Podczas konferencji prasowej działacze partii tworzących Konfederację zwrócili uwagę na wykluczenie komunikacyjne, do jakiego doprowadzi wprowadzenie w Warszawie Strefy Czystego Transportu.

Politycy zauważyli, że mimo skrajnie krytycznej opinii warszawiaków wobec Strefy Czystego Transportu (pisaliśmy o nich w tekście Jak jeszcze dopiec kierowcom?) opinie mieszkańców nie zostały ostatecznie przytoczone w raporcie z konsultacji społecznych.

Wykluczenie komunikacyjne

Jacek Władysław Bartyzel, prezes okręgu Warszawa partii Nowa Nadzieja, wspomniał o wykluczeniu komunikacyjnym, jakie Ratusz szykuje dla ponad 100 tysięcy warszawiaków, których nie stać na nowe samochody. Bartyzel przytoczył też fakt, iż raport z konsultacji społecznych pomija proporcje głosów „za” i przeciw strefie. W raporcie padają tylko określenia, że w konsultacjach pojawiały się głosy popierające lub sprzeciwiające się wprowadzeniu SCT, bez określenia ich liczby. W rzeczywistości przytłaczająca większość mieszkańców w konsultacjach sprzeciwiała się planom wprowadzenia strefy.

Pytania Trzaskowskiego

Paweł Bala z Nowej Nadziei pytał: Co myśli Pan Rafał Trzaskowski, stojąc swoim SUV-em w korku w drodze do pracy? Czy o mieszkańcach Warszawy myśli:znowu ten motłoch korkuje mi miasto”? A co Pan Rafał Trzaskowski myśli próbując bezskutecznie znaleźć miejsce parkingowe w Śródmieściu? Czy o mieszkańcach Warszawy, kierowcach czy turystach myśli:znowu przez ten plebs nie mam gdzie zaparkować samochodu?”.

Konfederacja przeciwko

Aleksander Kowaliński, prezes warszawskich struktur Ruchu Narodowego, zwracał uwagę na skutki wprowadzenia SCT. Wcale nie poprawi się od tego jakość powietrza, natomiast znacząco będzie utrudnione poruszanie się po mieście.

Jarosław Kowalski z Nowej Nadziei przytaczał ideologiczne konotacje wprowadzenia SCT, oparte o antysamochodowe pomysły Światowego Forum Ekonomicznego, dalekie od interesów mieszkańców Warszawy czy innych miast.

Adam Łoziński, członek rady krajowej Nowej Nadziei, zaapelował natomiast do warszawiaków o odsunięcie od władzy polityków narzucających ideologiczne postulaty wbrew interesom mieszkców. Działacze zgodnie podkreślili, że Konfederacja sprzeciwia się wprowadzeniu strefy czystego transportu.

Źródło: Informacja prasowa Nowej Nadziei

 

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA