fbpx
piątek, 13 września, 2024
Strona głównaTransportSystem osłonowy i pakiet sankcji trzeba wprowadzać z głową

System osłonowy i pakiet sankcji trzeba wprowadzać z głową

Zdaniem polityków Konfederacji, jeśli miałoby dojść do zamknięcia tranzytu do Rosji i na Białoruś, to rząd musi zadbać o polskich kierowców na Wschodzie oraz przygotować system osłonowy dla polskiej branży transportowej.

– W ostatnich dniach tacy politycy jak Michał Szczerba czy Radosław Fogiel wzywali do tego, żeby Polska zamknęła jak najszybciej granicę transportową z Białorusią i Rosją. (…) Pragniemy dzisiaj zwrócić uwagę, że branża transportowa wymaga szczególnej uwagi rządu i takie ruchy nieprzemyślane mogą zagrozić nie tylko interesom gospodarczym, ale przede wszystkim bezpieczeństwu polskich kierowców – powiedział poseł Krzysztof Bosak.

Konfederaci przypomnieli, że branża transportowa w Polsce przeżywa wiele problemów, które zostały wykreowane przez państwo. Wśród nich są zmiany, które przyszły wraz z Polskim Ładem, unijny pakiet mobilności i podwyżki podatków.

– Jako Konfederacja rozumiemy sens wdrażania kolejnych pakietów sankcyjnych, natomiast to trzeba robić z głową – zaznaczył poseł Bosak, przedstawiając przy tym informacje, które uzyskał bezpośrednio z branży transportowej: „Na Wschód jeździ w Polsce około 3700 firm. W sumie w tej firmie jest ok. 20 tys. pojazdów. Mamy pozwolenia na 220 tys. przewozów rocznie do Rosji. Pod uwagę trzeba wziąć też inne kraje: Kirgistan, Mongolię czy Kazachstan. Wprowadzenie blokady z dnia na dzień może zagrozić mieniu polskich przedsiębiorców, jak i bezpieczeństwu fizycznemu polskich kierowców, którzy mogą zostać zatrzymani po drugiej stronie”.

Zdaniem jednego z liderów Konfederacji, jeśli rząd chce wprowadzać sankcje, potrzeba jest trzech tygodni okresu przejściowego, aby firmy transportowe zrealizowały swoje kursy, a kierowcy mogli wrócić bezpiecznie do kraju.

Jednocześnie politycy Konfederacji postulują pakiet osłonowy dla branży transportowej, który miałby ochronić ją przed skutkami sankcji. W związku z tym Konfederacja postuluje zawieszenie unijnego pakietu mobilności, przepisów Polskiego Ładu oraz podatku od środków transportowych, a także poparcie dla projektu „Tanie Paliwo” autorstwa Konfederacji, który zmniejsza opodatkowanie cen paliw (został on odrzucony przez PiS przy wsparciu lewicy).

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA