Zdaniem polityków Konfederacji, jeśli miałoby dojść do zamknięcia tranzytu do Rosji i na Białoruś, to rząd musi zadbać o polskich kierowców na Wschodzie oraz przygotować system osłonowy dla polskiej branży transportowej.

– W ostatnich dniach tacy politycy jak Michał Szczerba czy Radosław Fogiel wzywali do tego, żeby Polska zamknęła jak najszybciej granicę transportową z Białorusią i Rosją. (…) Pragniemy dzisiaj zwrócić uwagę, że branża transportowa wymaga szczególnej uwagi rządu i takie ruchy nieprzemyślane mogą zagrozić nie tylko interesom gospodarczym, ale przede wszystkim bezpieczeństwu polskich kierowców – powiedział poseł Krzysztof Bosak.

Konfederaci przypomnieli, że branża transportowa w Polsce przeżywa wiele problemów, które zostały wykreowane przez państwo. Wśród nich są zmiany, które przyszły wraz z Polskim Ładem, unijny pakiet mobilności i podwyżki podatków.

– Jako Konfederacja rozumiemy sens wdrażania kolejnych pakietów sankcyjnych, natomiast to trzeba robić z głową – zaznaczył poseł Bosak, przedstawiając przy tym informacje, które uzyskał bezpośrednio z branży transportowej: „Na Wschód jeździ w Polsce około 3700 firm. W sumie w tej firmie jest ok. 20 tys. pojazdów. Mamy pozwolenia na 220 tys. przewozów rocznie do Rosji. Pod uwagę trzeba wziąć też inne kraje: Kirgistan, Mongolię czy Kazachstan. Wprowadzenie blokady z dnia na dzień może zagrozić mieniu polskich przedsiębiorców, jak i bezpieczeństwu fizycznemu polskich kierowców, którzy mogą zostać zatrzymani po drugiej stronie”.

Zdaniem jednego z liderów Konfederacji, jeśli rząd chce wprowadzać sankcje, potrzeba jest trzech tygodni okresu przejściowego, aby firmy transportowe zrealizowały swoje kursy, a kierowcy mogli wrócić bezpiecznie do kraju.

Jednocześnie politycy Konfederacji postulują pakiet osłonowy dla branży transportowej, który miałby ochronić ją przed skutkami sankcji. W związku z tym Konfederacja postuluje zawieszenie unijnego pakietu mobilności, przepisów Polskiego Ładu oraz podatku od środków transportowych, a także poparcie dla projektu „Tanie Paliwo” autorstwa Konfederacji, który zmniejsza opodatkowanie cen paliw (został on odrzucony przez PiS przy wsparciu lewicy).

Poprzedni artykułDrobiarze apelują do rządu
Następny artykułZemsta za przespanie lat tłustych