fbpx
sobota, 2 marca, 2024
Strona głównaInnowacjeUnijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Unijny wymóg dobije fabryki i warsztaty w Polsce?

Już za dekadę wszystkie nowe auta sprzedawane w Unii Europejskiej będą musiały być zeroemisyjne. To oznacza problemy dla branży motoryzacyjnej w Polsce.

Już w 2035 roku na terenie całej Unii Europejskiej ma obowiązywać 100-proc. redukcja emisji z nowo sprzedawanych samochodów, co oznacza, że we Wspólnocie nie będzie można już kupić nowego auta spalinowego. Portal Newseria Biznes ostrzega, że nowe przepisy będą miały negatywne konsekwencje dla branży motoryzacyjnej.

Problemem jest fakt, że fabryki działające w Polsce produkują głównie części do samochodów spalinowych. Podobna sytuacja dotyczy warsztatów, które są skoncentrowane na pojazdach emisyjnych.

Odchodzenie od silników spalinowych powoduje dla nas, dystrybutorów części, konieczność zmiany strategii. Musimy wziąć pod uwagę nowy asortyment. Z tego, co słyszymy, samochody elektryczne mają mniej więcej 25 proc. tych części, które w tej chwili mają konwencjonalne samochody, więc to jest ogromna zmiana. Dlatego musimy w jakimś stopniu przeskalować swoją działalność i zastanowić się, jak będziemy mogli w dalszym ciągu zarabiać na tym pieniądze. Jeżeli nie pójdziemy do przodu, to zostaną nam wyłącznie funkcje, z których większość z nas na tym rynku nie wyżyje, to znaczy wymiana klocków hamulcowych czy oleju. Z drugiej strony ta zmiana jest też ogromną okazją do zrobienia biznesu. Na pewno będą potrzebne inwestycje w sprzęt warsztatowy, diagnostykę, szkolenia

– powiedział agencji Newseria Biznes Michał Tochowicz, prezes zarządu Moto-Profil, dystrybutora części i akcesoriów motoryzacyjnych, dostawcy do hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych.

W związku z nadchodzącą rewolucją, przedstawiciel branży apeluje do rządzących, aby formułować przepisy, które pozwolą producentom i mechanikom przetrwać. Rozwiązaniem może być też organizacja szkoleń z naprawy samochodów w nowej technologii, na przykład przy wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości. Tego typu szkolenia są już organizowane przez Moto-Profil. Zdaniem Michała Tomowicza program taki powinien zostać wprowadzony do dydaktyki szkół zawodowych i technicznych w Polsce, aby przygotować mechaników do pracy w nowej rzeczywistości.

Źródło: Newseria Biznes
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Rewolucja cyfrowa w firmach jest nieunikniona

Zdecydowana większość producentów uważa, że w najbliższych kilku latach sposób działania ich firm zostanie zmieniony przez wpływ technologii cyfrowych.
2 MIN CZYTANIA

Polskie firmy pod ostrzałem hakerów

Zdecydowana większość polskich przedsiębiorstw w minionym roku przynajmniej raz była celem ataku cyberprzestępców.
2 MIN CZYTANIA

Kasy samoobsługowe pójdą w odstawkę?

Jeden z portali tak zatytułował swój artykuł na temat marketowego handlu: „Polacy pokochali kasy samoobsługowe”. Czy aby na pewno?
3 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Ile będzie kosztowało obniżenie VAT dla branży beauty?

Ponad 2 miliardy złotych w ciągu dziesięciu lat będzie kosztowało budżet państwa obniżenie stawki VAT dla branży beauty.
2 MIN CZYTANIA

Producenci cydru chcą zerowej akcyzy

Polska branża winiarska apeluje do rządu o obniżenie akcyzy na produkcję cydru, co m.in. poprawiłoby sytuację sadowników i pozwoliło obronić polski rynek jabłek.
2 MIN CZYTANIA

Polskę czeka ożywienie na rynku pracy?

W 2024 roku pracodawcy w Polsce mają zamiar mocno podnosić wynagrodzenia oraz otwierać nowe rekrutacje. To efekt ożywienia polskiej gospodarki.
2 MIN CZYTANIA