Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wystosował specjalny apel do sklepów z elektroniką, by te nie wykorzystywały nadchodzącej zmiany standardu nadawania sygnału telewizyjnego do podniesienia cen nowych telewizorów.

W wyniku zmiany standardu nadawania sygnału na DVB-T2/HEVC, który ma zapewnić konsumentom więcej kanałów w lepszej jakości, wielu Polaków będzie kupowało niezbędny do odbioru telewizor lub dekoder. Dzisiaj telewizora, który nie obsługuje nowego standardu, nie posiada nawet 2,27 mln gospodarstw domowych. Wśród 56 proc. z nich mieszka tylko jedna osoba, a ponad 40 proc. takich konsumentów ma powyżej 70 lat, zaś 81 proc. ukończyło 50 rok życia. Oznacza to, że ewentualna podwyżka cen mogłaby uderzyć głównie w najstarszą część polskiego społeczeństwa.

— Już obecnie wiele osób poszukuje nowego telewizora lub dekodera, który umożliwi oglądanie telewizji nowej generacji w lepszym standardzie. Zwiększony popyt może rodzić pokusę nieuzasadnionego podwyższania cen na te produkty – powiedział prezes UOKiK Tomasz Chróstny. — Dlatego zaapelowałem do właścicieli sieci sklepów z elektroniką, aby kształtowali politykę cenową sprzętu do odbioru telewizji naziemnej w duchu społecznej odpowiedzialności biznesu. O to samo poprosiłem właścicieli największych internetowych platform sprzedaży. Zwróciłem się do nich o to, by reagowali na nieuczciwe oferty — dodał.

Apel UOKiK został wysłany do następujących przedsiębiorców: Euro-net, Media Saturn Online, Terg, Neonet, Morele.net, Allegro i Ceneo.

Poprzedni artykułRosja przejmie majątki zagranicznych firm opuszczających kraj
Następny artykułPożyczki trzeba uwzględnić w dokumentacji cen transferowych