Właściciel funkcjonującej w centrum Katowic restauracji zapowiedział, że będzie zmuszony do jej zamknięcia z powodu likwidacji przez władze miasta miejsc parkingowych w okolicy.
Władze Katowic coraz bardziej utrudniają życie mieszkańcom. Wpadły w szał likwidowania miejsc postojowych, o czym pisaliśmy w felietonie „Jak jeszcze dopiec kierowcom?”. W ten sposób jednak nie tylko działają na złość kierowcom, ale i przedsiębiorcom. O sprawie informuje serwis katowice24.info.
Masowa likwidacja miejsc parkingowych
W centrum Katowic na masową skalę stawiane są słupki, by uniemożliwić kierowcom parkowanie w już i tak bardzo zakorkowanym mieście. Dzieje się to w miejscach, gdzie do tej pory można było bez problemu pozostawić samochód.
Czy wy sobie zdajecie sprawę, jak duże jest oburzenie mieszkańców? Wszyscy są totalnie zaskoczeni. W żadnych ulotkach nie była mowa, że w takiej skali będą likwidowane miejsca parkingowe
– mówił podczas ostatniego posiedzenia komisji transportu rady miasta Marcin Molenda, który od 30 lat prowadzi restaurację Zaklęty Czardasz i jest mieszkańcem ulicy, przy której prowadzi biznes. Słupki uniemożliwiające parkowanie w centrum pojawiły się w miejscach, w których nie było ich nawet na projekcie.
Likwidacja biznesu
W promieniu 100 m od naszej restauracji i mojego miejsca zamieszkania zamontowano kilkadziesiąt słupków. 80 proc. z nich nie ma żadnego wpływu
Parking automatyczny w Katowicach. Fot. Tomasz Cukiernik
na bezpieczeństwo ruchu drogowego
– argumentował, zapowiadając, że z tego powodu nie wyklucza zamknięcia restauracji do końca roku.
Co prawda w centrum Katowic kosztem 23 mln zł wkrótce zostanie otwarty pierwszy w Polsce parking automatyczny, ale za godzinę postoju na nim trzeba będzie zapłacić prawdopodobnie aż 12 zł.
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL), tygodnikami „Do Rzeczy” i „Najwyższy Czas!”, oraz dwumiesięcznikami „Polonia Christiana” (i z serwisem pch24.pl) i „Magna Polonia”.
Do 2030 roku PKP Intercity zamierza przeprowadzić gruntowną modernizację swojego taboru, aby zapewnić pasażerom bardziej komfortowe i szybsze połączenia.
Wielomilionowa sieć szkieletowa szerokopasmowego internetu, zbudowana przy współfinansowaniu z funduszy Unii Europejskiej, pozostaje niewykorzystana i generuje coroczne straty.
W sobotę 23 września Konfederacja zorganizowała największą konwencję partyjną tego sezonu wyborczego. Katowicki Spodek był niemal pełny kandydatów na parlamentarzystów i działaczy z całej Polski (ostatni raz takie tłumy w Spodku widziałem kilka lat temu na koncercie Kultu). Tym razem pierdyliardy złotych już nie leciały na publikę, ale nie zabrakło efektów specjalnych. Najważniejsza jest jednak merytoryka.
Parlament Europejski chce, aby kolejne obszary, które tradycyjnie należą do wyłącznych kompetencji państwa, przechodziły spod władzy krajów członkowskich na rzecz brukselskiej centrali.