fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaArchiwumW 2019 r. Polacy oglądali mniej telewizji

W 2019 r. Polacy oglądali mniej telewizji

W zeszłym roku polacy oglądali telewizję średnio przez 4 godziny, 16 minut i 4 sekundy. To o minutę mniej, niż w 2018 roku. W stosunku do 2014 roku średni czas oglądania telewizji spadł o 4 minuty.

Polacy w dalszym ciągu najwięcej czasu poświęcają na oglądanie Polsatu. Jak wynika z danych firmy Nielsen przedstawionych przez Business Insider Polska, w 2019 roku główna stacja z grupy Zygmunta Solorza posiadała 9,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym, jednak o 3,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Na drugiej pozycji w 2019 r. pozostała TVP1 tracąc jedynie 0,5 proc. i utrzymując 9,68 proc. rynku. Kolejny w rankingu TVN osiągnął wynik 8,45 proc., co było wartością o 0,1 proc niższą niż rok wcześniej. Wzrost przypadł TVP2, która uzyskała wynik 8,34 proc., co jest wzrostem o 0,18 proc.

Udział całej "wielkiej czwórki" (TVP1, TVP2, Polsat, TVN) w rynku zmalał z 37,5 proc w 2018 r. do 36,3 proc w roku ubiegłym. Trend jest uznawany za normalny, gdyż widzowie z roku na rok coraz chętniej korzystają z kanałów tematycznych i mniejszych kanałów telewizji naziemnej.

Poprzedni rok przyniósł wzrost dla wiodących kanałów informacyjnych – piąte w zestawieniu TVN24 uzyskało wynik 4,47 proc., a siódma TVP Info – 3,46 proc.

Informacje na temat widowni programów pozyskiwane są przez firmę Nielsen od ponad dwóch tys. gospodarstw domowych, w których zainstalowano specjalne mierniki.

Więcej na ten temat przeczytasz tutaj.

JS/Business Insider Polska

INNE Z TEJ KATEGORII

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.

Węglokoks – tradycja i nowoczesność

Węglokoks to marka, która od ponad 70 lat z powodzeniem funkcjonuje na rynku polskim. W tym czasie zmieniło się niemal wszystko, więc zmieniliśmy się i my.

INNE TEGO AUTORA

Pułapki podatkowe w nowej ustawie o fundacjach rodzinnych [KOMENTARZ]

Ustawa o fundacji rodzinnej wejdzie w życie 22 maja br. Jednak już dokonano jej nowelizacji. Zmiany zasad opodatkowania w większości są korzystne. Ale jedna z koncepcji może poważnie skomplikować prowadzenie fundacji. Publikujemy komenatrz ekspercki na ten temat, którego autorem jest doradca podatkowy Ewa Flor.
7 MIN CZYTANIA

Grupa PGE powiększyła się o segment energetyki kolejowej

PGE Polska Grupa Energetyczna zakończyła proces zakupu 100 proc. udziałów PKP Energetyka, stając się właścicielem spółki będącej wyłącznym dostawcą energii dla krajowego sektora kolejowego oraz świadczenia usług utrzymania sieci trakcyjnej.

#TechForBetterHealth. Trzecia edycja Huawei Startup Challenge zakończona

Ekspercka kapituła złożona z reprezentantów świata nauki, profesjonalnej medycyny i biznesu wybrała zwycięzców tegorocznej edycji konkursu dla startupów Huawei Startup Challenge organizowanej pod hasłem #TechForBetterHealth.