Firma Adobe opublikowała obszerne dane na temat wartości sprzedanych w USA produktów za pośrednictwem sieci w dniach 23-27 listopada, na które przypada najgorętszy okres zakupowy roku. Dane pochodzą z jej narzędzi analitycznych będących częścią usługi Adobe Experience Cloud, z których korzysta 85 proc. ze 100 największych sprzedawców internetowych w kraju.
Podczas tegorocznego Black Friday (który tradycyjnie odbywa się w kolejny dzień po Święcie Dziękczynienia, czyli w tym roku 24 listopada) Amerykanie zrobili w sieci zakupy o wartości 9,8 mld dolarów, czyli wydali na nie o 7,5 proc. więcej niż w roku 2022.
Jeszcze więcej transakcji wykonano w Cyber Monday (27 listopada), gdy wydali 12,4 mld dolarów (o 9,6 proc. więcej niż rok temu).
Łącznie, w okresie między 23 a 27 listopada Amerykanie wydali 38 mld dolarów. Aż 59 proc. wszystkich zamówień zostało złożonych za pośrednictwem smartfonów. Zakupy za 940 mln dolarów zostały zrealizowane przez systemy płatności odroczonych, dające możliwość realizacji transakcji i wysyłki produktu od razu, a zapłaty w późniejszym terminie.
Sprzedawcy największe rabaty dawali na elektronikę (średnie obniżki od ceny katalogowej sięgnęły 31 proc.), zabawki (redukcje cen o 27 proc.) i odzież (rabaty wyniosły 23 proc.).