fbpx
wtorek, 11 lutego, 2025
Strona głównaBiznesW Cyber Monday sprzedaje się więcej niż w Black Friday

W Cyber Monday sprzedaje się więcej niż w Black Friday

Amerykanie przeznaczyli na zakupy internetowe w tegorocznym gorącym okresie zakupowym 38 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 7,8 proc. wobec zeszłorocznego wyniku.

Firma Adobe opublikowała obszerne dane na temat wartości sprzedanych w USA produktów za pośrednictwem sieci w dniach 23-27 listopada, na które przypada najgorętszy okres zakupowy roku. Dane pochodzą z jej narzędzi analitycznych będących częścią usługi Adobe Experience Cloud, z których korzysta 85 proc. ze 100 największych sprzedawców internetowych w kraju. 

Podczas tegorocznego Black Friday (który tradycyjnie odbywa się w kolejny dzień po Święcie Dziękczynienia, czyli w tym roku 24 listopada) Amerykanie zrobili w sieci zakupy o wartości 9,8 mld dolarów, czyli wydali na nie o 7,5 proc. więcej niż w roku 2022. 

Jeszcze więcej transakcji wykonano w Cyber Monday (27 listopada), gdy wydali 12,4 mld dolarów (o 9,6 proc. więcej niż rok temu). 

Łącznie, w okresie między 23 a 27 listopada Amerykanie wydali 38 mld dolarów. Aż 59 proc. wszystkich zamówień zostało złożonych za pośrednictwem smartfonów. Zakupy za 940 mln dolarów zostały zrealizowane przez systemy płatności odroczonych, dające możliwość realizacji transakcji i wysyłki produktu od razu, a zapłaty w późniejszym terminie. 

Sprzedawcy największe rabaty dawali na elektronikę (średnie obniżki od ceny katalogowej sięgnęły 31 proc.), zabawki (redukcje cen o 27 proc.) i odzież (rabaty wyniosły 23 proc.). 

news.adobe.com www.cnbc.com

Jakub Klimkowicz
Jakub Klimkowicz
Specjalista ds. stosunków międzynarodowych oraz nowych technologii. Doświadczenie zdobywał, pracując zawodowo w największych polskich firmach działających na rynku rejestracji domen, hostingu i e-commerce. Autor kilkunastu tysięcy tekstów w internetowych serwisach informacyjnych.

INNE Z TEJ KATEGORII

Strefa komfortu, czyli śmiertelna pułapka dla przedsiębiorcy [WYWIAD]

„Ceną wolności jest wieczna czujność” – ten cytat pasuje idealnie do naszych czasów, które – jak dla mnie – są bardziej niż przerażające. Mimo faktu, że z pewnością nie należę do osób strachliwych – mówi nam Krzysztof Oppenheim. Z naszym ekspertem finansowym, wieloletnim przedsiębiorcą znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima” rozmawiamy o śmiertlenej pułapce, jaką nie tylko dla ludzi biznesu jest pozostawanie w „strefie komfortu”.
10 MIN CZYTANIA

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Przerażenie w Londynie: gospodarka Polski może niebawem wyprzedzić brytyjską!

Brytyjskie media szeroko komentują słowa Donalda Tuska, który we wpisie zamieszczonym w serwisie X stwierdził, że za 5 lat Polacy będą zamożniejsi od mieszkańców Wysp Brytyjskich.
3 MIN CZYTANIA

Komisja Europejska sprzedaje połowę swoich biurowców

Ponieważ od czasów pandemii znaczna część pracowników Komisji Europejskiej woli pracować zdalnie, podjęto decyzję o radykalnej redukcji biur używanych przez tę instytucję.
2 MIN CZYTANIA