fbpx
piątek, 19 kwietnia, 2024
Strona głównaArchiwumWarto wspierać startupy, których pomysły zmienią na lepsze życie milionów ludzi

Warto wspierać startupy, których pomysły zmienią na lepsze życie milionów ludzi

Zbliżający się finał 2. edycji Huawei Startup Challenge to dobry czas, by zastanowić się nad tym, dlaczego warto wspierać startupy, w jaki sposób robią to znane marki oraz jaką rolę w zmieniającym się świecie mogą odegrać młodzi innowatorzy z Polski.

Motywem przewodnim 2. edycji Huawei Startup Challenge stało się motto #TechForBetterPlanet. Konkurs ma na celu z jednej strony pomóc w rozwoju polskich innowacyjnych startupów, które są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji, a z drugiej – wspierać realizację przyjętych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w odniesieniu do wyzwań klimatycznych i środowiskowych.

Przystąpiło do niego ponad 220 polskich startupów, tworzących rozwiązania technologiczne pomagające walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. Dominowały projekty związane z rozwojem odnawialnych źródeł energii (12 proc.), wsparciem dla gospodarki obiegu zamkniętego (12 proc.) i technologii pomagających ograniczyć marnowanie żywności (8 proc.).

– Warto zwrócić uwagę, że we współczesnym biznesie chodzi już nie tylko o maksymalizowanie zysku i osiąganie spektakularnych wyników finansowych. Dzisiaj trendy wyznaczają przede wszystkim konsumenci. Oni oczekują zaangażowania światowych marek w pozytywne zmiany zachodzące w najbliższym otoczeniu, w rozwiązywanie wyzwań społecznych i środowiskowych. Dlatego te marki angażują się we wsparcie młodych innowatorów i startupów. Szczególnie takich, które mają pomysły i poczucie misji zmieniania świata na lepsze i chcą wykorzystywać do tego najnowszą technologię – mówi Alicja Tatarczuk, menedżerka ds. CSR i Public Affairs w Huawei Polska.

Na czym powinno polegać takie wsparcie? Pierwsza zasada to nie przeszkadzać. Żeby pomóc rozwijać się każdemu startupowi, trzeba pozwolić mu działać i realizować jego własny pomysł na biznes. Nie wolno zabić inicjatywy i chęci rozwoju. Drugim etapem jest oczywiście promocja i wsparcie finansowe. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój przedsięwzięcia to dziś wciąż największa bariera, jeśli chodzi o rozwój startupów. Ale chodzi też o przekazanie know-how, pokazywanie, jak budować biznes od samego początku, jak poukładać wiele ścieżek czy scenariuszy po drodze, które pozwolą w razie niepowodzeń obrać inny kurs i mimo przeciwności dotrzeć do celu. To wreszcie inwestycja w rozwój kapitału intelektualnego.

Fot. Jacek Sasin/Forum Polskiej Gospodarki

– Huawei poprzez swoje europejskie centra badawczo-rozwojowe od samego początku angażuje się w rozwój i promowanie innowacji. Wokół tych centrów tworzą się całe ekosystemy wsparcia dla młodych innowatorów. Współpracujemy z uniwersytetami, przekazujemy uczelniom najnowocześniejszy sprzęt do badań, tworzymy programy edukacyjne, w których wspieramy studentów w pozyskiwaniu wiedzy praktycznej. Oni wychodzą z uczelni z wiedzą teoretyczną, a my przygotowujemy ich do wejścia na rynek pracy, przeprowadzając dla nich szkolenia z cyberbezpieczeństwa, pokazując możliwości działania sztucznej inteligencji, czy omawiając zagadnienia związane z technologią 5G. Te wszystkie działania mają jak najlepiej przygotować tych ludzi do tego, by potrafili angażować nowe technologie w obszarach, które pomogą zmienić na lepsze życie milionów ludzi – podkreśla Alicja Tatarczuk.

9 czerwca 2022 r. podczas uroczystej gali finałowej Huawei Startup Challenge zaprezentowana zostanie dziesiątka najbardziej innowacyjnych rozwiązań startupowych w tegorocznej edycji, a trzy najbardziej wyróżniające się projekty zostaną nagrodzone. Jak podkreślają organizatorzy konkursu, po projektach, które zgłosiły się do tegorocznej edycji widać, że Polska ma bardzo silny kapitał intelektualny, a rodzime startupy nie pozostają w tyle za zagranicznymi. Ich pomysły mogą zrewolucjonizować gospodarkę i sprawić, że Polska będzie bardziej zielona.

Huawei Startup Challenge II odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym: Rzeczpospolitej, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.

– Huawei Startup Challenge to jeden z naszych projektów, dzięki któremu chcemy pokazać, że dla nas, odpowiedzialnego inwestora, który od prawie 20 lat działa w Europie, ważną sferą działalności jest wspieranie lokalnych ekosystemów edukacji i innowacji. Warto przy okazji dodać, że ten konkurs jest szczególny z jeszcze jednego powodu: wspieramy w nim tzw. startupy impactowe. Nie chodzi o to, by na nich zarobić, by w nie zainwestować jakieś pieniądze i po pewnym czasie wyciągnąć jeszcze więcej. Dajemy tym startupom wsparcie finansowe oraz platformę, dzięki której mogą zyskać nowe kontakty biznesowe i być może kolejnych inwestorów. Chcemy je po prostu wesprzeć mentoringiem i jak najszerzej wypromować – podkreśla przedstawicielka Huawei Polska.

Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu z Alicją Tatarczuk, menedżerką ds. CSR i Public Affairs w Huawei Polska:

Materiał powstał we współpracy z Huawei Polska

INNE Z TEJ KATEGORII

Dowiedz się, jak inwestują najlepsi! Zapraszamy na darmową konferencję Invest Cuffs 2024

Już 5 –6 kwietnia 2024 r. odbędzie się kolejna edycja Konferencji i Targów Invest Cuffs. Będzie to już dziesiąta odsłona wydarzenia, które corocznie przyciąga do Krakowa kilka tysięcy uczestników, mających możliwość wysłuchania wykładów prowadzonych przez niemal 200 prelegentów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu i wspólnego tworzenia historii rynku inwestycyjnego.

Rola elektrowni szczytowo-pompowych w zielonej transformacji

Elektrownie szczytowo-pompowe to obecnie najbardziej dojrzała technologia magazynowania energii, charakteryzująca się niezwykle długim czasem eksploatacji. Przy rosnącym udziale źródeł wykorzystujących energię odnawialną, takich jak instalacje fotowoltaiczne, czy farmy wiatrowe, jednostki te mają coraz większe znaczenie w zielonej transformacji. W Młotach w Gminie Bystrzyca Kłodzka przygotowywany jest największy tego typu magazyn energii w Polsce.

Green Gas Poland 2023

Green Gas Poland to jedyna konferencja branżowa organizowana przez pracodawców sektora biogazowo-biometanowego. Zagadnienia branżowych centrów umiejętności, międzynarodowych projektów Erasmus+ oraz zapobiegania ekoterroryzmowi to najważniejsze tematy tegorocznej edycji, która odbyła się w pierwszej połowie grudnia w Warszawie.

INNE TEGO AUTORA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

Na skutek rosnących kosztów teatry zwiększają zaległe zadłużenie

W zaledwie rok podmioty prowadzące działalność twórczą związaną z kulturą i rozrywką zwiększyły swoje nieopłacone w terminie zobowiązania zarejestrowane w bazie BIG InfoMonitor i BIK o niemal dwie trzecie, do blisko 63 mln zł.
4 MIN CZYTANIA

Ruch i liczba klientów w galeriach i centrach handlowych wciąż na minusie

Jak wynika z badania firmy technologicznej Proxi.cloud i platformy analityczno-badawczej UCE RESEARCH, dynamika ruchu w galeriach i centrach handlowych w I kwartale br. wyglądała bardzo podobnie jak rok wcześniej. Wprawdzie nieco ubyło wizyt (o prawie 5 proc. rdr.) i odwiedzających (o niecały 1 proc. rdr.), ale autorzy raportu przekonują, że tego typu placówki wciąż przyciągają wielu klientów.
5 MIN CZYTANIA