fbpx
środa, 13 listopada, 2024
Strona głównaArchiwumWarto wspierać startupy, których pomysły zmienią na lepsze życie milionów ludzi

Warto wspierać startupy, których pomysły zmienią na lepsze życie milionów ludzi

Zbliżający się finał 2. edycji Huawei Startup Challenge to dobry czas, by zastanowić się nad tym, dlaczego warto wspierać startupy, w jaki sposób robią to znane marki oraz jaką rolę w zmieniającym się świecie mogą odegrać młodzi innowatorzy z Polski.

Motywem przewodnim 2. edycji Huawei Startup Challenge stało się motto #TechForBetterPlanet. Konkurs ma na celu z jednej strony pomóc w rozwoju polskich innowacyjnych startupów, które są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji, a z drugiej – wspierać realizację przyjętych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w odniesieniu do wyzwań klimatycznych i środowiskowych.

Przystąpiło do niego ponad 220 polskich startupów, tworzących rozwiązania technologiczne pomagające walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. Dominowały projekty związane z rozwojem odnawialnych źródeł energii (12 proc.), wsparciem dla gospodarki obiegu zamkniętego (12 proc.) i technologii pomagających ograniczyć marnowanie żywności (8 proc.).

– Warto zwrócić uwagę, że we współczesnym biznesie chodzi już nie tylko o maksymalizowanie zysku i osiąganie spektakularnych wyników finansowych. Dzisiaj trendy wyznaczają przede wszystkim konsumenci. Oni oczekują zaangażowania światowych marek w pozytywne zmiany zachodzące w najbliższym otoczeniu, w rozwiązywanie wyzwań społecznych i środowiskowych. Dlatego te marki angażują się we wsparcie młodych innowatorów i startupów. Szczególnie takich, które mają pomysły i poczucie misji zmieniania świata na lepsze i chcą wykorzystywać do tego najnowszą technologię – mówi Alicja Tatarczuk, menedżerka ds. CSR i Public Affairs w Huawei Polska.

Na czym powinno polegać takie wsparcie? Pierwsza zasada to nie przeszkadzać. Żeby pomóc rozwijać się każdemu startupowi, trzeba pozwolić mu działać i realizować jego własny pomysł na biznes. Nie wolno zabić inicjatywy i chęci rozwoju. Drugim etapem jest oczywiście promocja i wsparcie finansowe. Pozyskiwanie środków finansowych na rozwój przedsięwzięcia to dziś wciąż największa bariera, jeśli chodzi o rozwój startupów. Ale chodzi też o przekazanie know-how, pokazywanie, jak budować biznes od samego początku, jak poukładać wiele ścieżek czy scenariuszy po drodze, które pozwolą w razie niepowodzeń obrać inny kurs i mimo przeciwności dotrzeć do celu. To wreszcie inwestycja w rozwój kapitału intelektualnego.

Fot. Jacek Sasin/Forum Polskiej Gospodarki

– Huawei poprzez swoje europejskie centra badawczo-rozwojowe od samego początku angażuje się w rozwój i promowanie innowacji. Wokół tych centrów tworzą się całe ekosystemy wsparcia dla młodych innowatorów. Współpracujemy z uniwersytetami, przekazujemy uczelniom najnowocześniejszy sprzęt do badań, tworzymy programy edukacyjne, w których wspieramy studentów w pozyskiwaniu wiedzy praktycznej. Oni wychodzą z uczelni z wiedzą teoretyczną, a my przygotowujemy ich do wejścia na rynek pracy, przeprowadzając dla nich szkolenia z cyberbezpieczeństwa, pokazując możliwości działania sztucznej inteligencji, czy omawiając zagadnienia związane z technologią 5G. Te wszystkie działania mają jak najlepiej przygotować tych ludzi do tego, by potrafili angażować nowe technologie w obszarach, które pomogą zmienić na lepsze życie milionów ludzi – podkreśla Alicja Tatarczuk.

9 czerwca 2022 r. podczas uroczystej gali finałowej Huawei Startup Challenge zaprezentowana zostanie dziesiątka najbardziej innowacyjnych rozwiązań startupowych w tegorocznej edycji, a trzy najbardziej wyróżniające się projekty zostaną nagrodzone. Jak podkreślają organizatorzy konkursu, po projektach, które zgłosiły się do tegorocznej edycji widać, że Polska ma bardzo silny kapitał intelektualny, a rodzime startupy nie pozostają w tyle za zagranicznymi. Ich pomysły mogą zrewolucjonizować gospodarkę i sprawić, że Polska będzie bardziej zielona.

Huawei Startup Challenge II odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym: Rzeczpospolitej, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.

– Huawei Startup Challenge to jeden z naszych projektów, dzięki któremu chcemy pokazać, że dla nas, odpowiedzialnego inwestora, który od prawie 20 lat działa w Europie, ważną sferą działalności jest wspieranie lokalnych ekosystemów edukacji i innowacji. Warto przy okazji dodać, że ten konkurs jest szczególny z jeszcze jednego powodu: wspieramy w nim tzw. startupy impactowe. Nie chodzi o to, by na nich zarobić, by w nie zainwestować jakieś pieniądze i po pewnym czasie wyciągnąć jeszcze więcej. Dajemy tym startupom wsparcie finansowe oraz platformę, dzięki której mogą zyskać nowe kontakty biznesowe i być może kolejnych inwestorów. Chcemy je po prostu wesprzeć mentoringiem i jak najszerzej wypromować – podkreśla przedstawicielka Huawei Polska.

Zapraszamy do obejrzenia całego wywiadu z Alicją Tatarczuk, menedżerką ds. CSR i Public Affairs w Huawei Polska:

Materiał powstał we współpracy z Huawei Polska

INNE Z TEJ KATEGORII

Dowiedz się, jak inwestują najlepsi! Zapraszamy na darmową konferencję Invest Cuffs 2024

Już 5 –6 kwietnia 2024 r. odbędzie się kolejna edycja Konferencji i Targów Invest Cuffs. Będzie to już dziesiąta odsłona wydarzenia, które corocznie przyciąga do Krakowa kilka tysięcy uczestników, mających możliwość wysłuchania wykładów prowadzonych przez niemal 200 prelegentów. Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do udziału w tym wydarzeniu i wspólnego tworzenia historii rynku inwestycyjnego.

Zapraszamy na 22. Międzynarodową Konferencję Baltic Management Development Association

W imieniu Zarządu BMDA, Collegium Prometricum oraz naszym – jako Patrona Medialnego wydarzenia, mamy zaszczyt zaprosić do udziału w 22. Międzynarodowej Konferencji BMDA (Baltic Management Development Association) pod hasłem „Mastering the Future: AI Impact on Business Models and Practice”. Konferencja odbędzie się w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku w dniach 25–26 kwietnia 2024 r.

Rola elektrowni szczytowo-pompowych w zielonej transformacji

Elektrownie szczytowo-pompowe to obecnie najbardziej dojrzała technologia magazynowania energii, charakteryzująca się niezwykle długim czasem eksploatacji. Przy rosnącym udziale źródeł wykorzystujących energię odnawialną, takich jak instalacje fotowoltaiczne, czy farmy wiatrowe, jednostki te mają coraz większe znaczenie w zielonej transformacji. W Młotach w Gminie Bystrzyca Kłodzka przygotowywany jest największy tego typu magazyn energii w Polsce.

INNE TEGO AUTORA

Fundacja rodzinna – obrót majątkiem z podatkiem czy bez?

W przypadku gdy fundacja rodzinna nabędzie nieruchomość lub inne mienie, a następnie je odsprzeda, narazi się na konieczność zapłaty 25-procentowego podatku dochodowego. Wbrew stanowisku fiskusa nie będzie jednak podlegać opodatkowaniu, jeśli nabyty majątek wniesie aportem do spółki.
3 MIN CZYTANIA

Coraz większe długi mikrofirm. Ich zaległości przebiły 5 miliardów złotych

Jednoosobowe działalności gospodarcze to dominująca pod względem liczebności część polskiego biznesu. One również wiodą prym pod względem zadłużenia. Niemal 2/3 wszystkich przedsiębiorstw widniejących w Krajowym Rejestrze Długów to właśnie najmniejsze podmioty. Mają 5,06 mld zł przeterminowanych zobowiązań, a najnowsza Analiza wiarygodności płatniczej KRD wskazuje, że pogarsza się także ich scoring.
5 MIN CZYTANIA

Rosną wynagrodzenia, ale i długi. Na ich spłatę trzeba pracować prawie cztery miesiące

Przeciętna pensja wzrosła o 11,3 proc. w ciągu roku i wynosi 5968 zł netto – wynika z danych GUS za kwiecień 2024 roku. To dobre informacje, ale niestety tracą na optymizmie w zestawieniu z zadłużeniem konsumentów, które również rośnie. Średni dług osoby wpisanej do Krajowego Rejestru Długów Biura Informacji Gospodarczej wynosi obecnie 21 940 zł, a więc o 13,9 proc. więcej niż jeszcze rok temu.
5 MIN CZYTANIA