Ubiegły miesiąc przyniósł spadek wartości sprzedaży detalicznej o 6,8 proc. względem stanu notowanego w tym samym miesiącu rok wcześniej. Porównując zaś tegoroczny maj i kwiecień, spadek wyniósł 1,0 proc.
Największe spadki sprzedaży
Zmniejszenie r/r wartości sprzedaży w maju zanotowano we wszystkich monitorowanych przez Główny Urząd Statystyczny grupach produktowych. Największy (o ponad 15 proc.) spadek dotyczy: książek, prasy i wyspecjalizowanych sklepów. Sprzedaż mebli, rtv i agd zmniejszyła się o niespełna 15 proc., paliw stałych, ciekłych oraz gazowych – o 11,8 proc., a żywności, napojów i wyborów tytoniowych – o 5,3 proc.
Internet ciągnie w górę
Mimo spadków całej sprzedaży, to rośnie wartość transakcji zawieranych przez internet. Ich udział w całym handlu detalicznym w maju sięgnął 8,5 proc. (względem 8,1 proc. miesiąc wcześniej), a wartość samych transakcji realizowanych za pośrednictwem sieci wzrosła m/m o 4,1 proc. W tym segmencie największe wzrosty notowały takie branże jak tekstylia, odzież i obuwie oraz książki i prasa.
https://stat.gov.pl/