fbpx
niedziela, 28 maja, 2023
Strona głównaTransportWiększe dopłaty do leasingu aut elektrycznych

Większe dopłaty do leasingu aut elektrycznych

Bank Ochrony Środowiska dostał zgodę na zwiększenie puli w części leasingowej programu „Mój elektryk”.

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) zaakceptował wniosek Banku Ochrony Środowiska (BOŚ) o zwiększenie budżetu na dopłaty do leasingu pojazdów zeroemisyjnych. W efekcie kwota całkowita programu Mój elektryk wzrośnie o kolejne 150 mln zł.

„Mój elektryk” pomaga przedsiębiorcom

Dzięki decyzji NFOŚiGW pula środków w programie wyniesie 400 mln zł. Jak dotąd do NFOŚiGW wpłynęło przeszło 7900 wniosków o wsparcie leasingu, a w ramach programu zaakceptowano 7,3 tys. wniosków na sumaryczną kwotę ponad 244 mln zł. Wśród wszystkich wniosków przeszło 5,5 tys. dotyczyło samochodów osobowych (suma dopłat ok. 146 mln zł), a około 1,7 tys. pojazdów dostawczych (98 mln zł).

„Mój elektryk” to wzorcowy program publiczny pozwalający realizować istotne cele polityki środowiskowej oraz stymulować rozwój gospodarczy. Skutecznie zwiększa on liczbę samochodów zeroemisyjnych na polskich drogach, a ścieżka leasingowa wspiera realizację zielonych ambicji przedsiębiorców. Utrzymujące się wysokie zainteresowanie programem jest potwierdzeniem, że spełnia on swoje zadanie

– powiedział w komunikacie p.o. prezes BOŚ Emil Ślązak.

NFOŚiGW liczy, że dzięki programowi na polskich drogach pojawi się więcej aut elektrycznych, czego efektem będzie poprawa jakości powietrza w kraju.

Składanie wniosków w ramach programu z założenia ma być bardzo proste i odbywać się w jednym miejscu. Oznacza to, że wszystkie formalności związane z leasingiem i dopłatą klient załatwi w wybranej firmie leasingowej współpracującej z BOŚ.

Realizując program „Mój elektryk” BOŚ nawiązał współpracę z 28 firmami leasingowymi.

Źródło: ISBnews
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Ryanair sprzeciwia się marnowaniu pieniędzy podatników

Sąd w Luksemburgu poparł sprzeciw irlandzkiej linii lotniczej Ryanair wobec pomocy włoskiego państwa, zatwierdzonej przez Unię Europejską, dla linii lotniczych dotkniętych pandemią COVID-19.
2 MIN CZYTANIA

Komisja Europejska pomyliła się o rząd wielkości

Nowe regulacje Unii Europejskiej wywołają znacznie większy wzrost kosztów produkcji samochodów osobowych i ciężarowych niż pokazały początkowe szacunki Komisji Europejskiej.
2 MIN CZYTANIA

Elektryki są i będą drogie oraz nieekologiczne

Represjonowanie właścicieli aut spalinowych, a z drugiej strony subwencje i agresywny marketing aut elektrycznych zdewastują rynek motoryzacyjny. Coś, co jest wmuszane, a przy tym objęte ogromną kuratelą państwa, niczym sensownym nie zaowocuje.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Dlaczego Polki nie decydują się na macierzyństwo?

Brak stabilności finansowej jest główną przyczyną, dla której Polki niechętnie decydują się na zajście w ciążę lub w ogóle rezygnują z macierzyństwa.
2 MIN CZYTANIA

Czy praktyki i staże zawsze powinny być płatne?

Jedna z młodzieżowych przybudówek partyjnych przygotowała projekt ustawy, który zakłada objęcie praktyk i staży przepisami o minimalnym wynagrodzeniu.
2 MIN CZYTANIA

TAURON przekaże fortunę na sieci elektroenergetyczne

TAURON przeznaczy w tym roku ponad 2 mld złotych na inwestycje w sieci elektroenergetyczne i będzie to największy strumień finansowy na dystrybucję w ostatnich latach.
2 MIN CZYTANIA