Jak podkreślił wiceprezes NFOŚiGW Artur Lorkowski budżet programu wyniesie 870 mln zł, z czego 630 mln zł przeznaczone będzie na stacje ogólnodostępne, a 140 mln zł na „infrastrukturę inną niż ogólnodostępna”. Beneficjentami programu będą mogli być m.in. przedsiębiorcy, spółdzielnie i wspólnoty mieszkaniowe czy jednostki samorządu terytorialnego.
– W przypadku infrastruktury ogólnodostępnej przeznaczymy 315 mln zł na stacje ładowania o mocy 50-150 kW i 315 mln zł na stacje o mocy powyżej 150 kW, które naszym zdaniem powinny być traktowane jako inwestycje preferowane. Dla stacji o mocy powyżej 150 kW przewidujemy najwyższe dofinansowanie na poziomie 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a dla stacji o mocy od 50 do 150 kW dofinansowanie wyniesie od 30 proc. kosztów kwalifikowanych w przypadku obiektów zlokalizowanych w dużych aglomeracjach, do 45 proc. w przypadku stacji poza dużymi miastami – dodał Lorkowski.
Dzięki ISBnews dowiadujemy się też, że finansowanie infrastruktury innej niż ogólnodostępna będzie dotyczyło stacji o mocy od 22 kW i będzie mogło obejmować do 25 proc. kosztów kwalifikowanych inwestycji.