W kwietniu sprzedano w Rosji zaledwie niespełna 33 tysiące nowych samochodów. Jest to mniej niż jedna czwarta z wyniku zanotowanego rok temu w tym miesiącu. Nawet w kwietniu 2020 roku, gdy handel pojazdami napotkał ograniczenia związane z wybuchem pandemii COVID-19, liczba kupionych pojazdów była większa niż w roku obecnym.
Obecna sytuacja wynika z braku pojazdów u dealerów, ich rosnącymi cenami i zaporowymi kosztami kredytów, które gwałtownie wzrosły na początku inwazji na Ukrainę pod koniec lutego.
Szacuje się, że w całym 2022 roku sprzedaż nowych samochodów w Federacji Rosyjskiej sięgnie maksymalnie poziomu 50 procent jej wartości z roku poprzedniego. Przemysł motoryzacyjny może być jednym z najbardziej dotkniętych agresją Rosji na sąsiedni kraj.
Do 2014 roku, branża automotive przeżywała w tym kraju gwałtowny rozwój i przyciągała wielu zagranicznych inwestorów, którzy budowali w Rosji swoje fabryki.
Reuters