fbpx
niedziela, 19 maja, 2024
Strona głównaBiznesWykorzystaj platformy społecznościowe do promowania firmy

Wykorzystaj platformy społecznościowe do promowania firmy

Małe i średniej wielkości firmy mogą teraz łatwiej i efektywniej posłużyć się Twitterem, gdy chcą promować swoją markę lub produkty. Ta platforma społecznościowa udostępniła kilka nowych funkcji. Dotarcie mniejszym firmom do potencjalnych klientów postanowił ułatwić także Facebook.

Twitter poinformował, że jego podstawowa, nowa funkcja reklamowa polega na automatycznym wzmocnieniu pozycjonowania zarówno tweeta, jak i samego profilu firmy. Za 99 dolarów (w przeliczeniu na walutę krajową) przedsiębiorca może uruchomić tzw. tryb promocji na swoim profilu. Jak to działa? Opłacony jeden raz „automat” wielokrotnie powieli tweety, przyciągając w ten sposób więcej obserwujących i tworząc dla firmy i jej produktów dodatkowe zasięgi.

Wszyscy użytkownicy Twittera uzyskali teraz dostęp do rozszerzonego limitu 280 znaków tweeta. W takiej objętości można już sformułować lakoniczny co prawda, ale logiczny i pełny przekaz. Może to być na przykład wiodący slogan reklamowy firmy lub inny przekaz promocyjny, na którym w danym momencie zależy przedsiębiorcy.

Dotarcie przez facebookowy czat

Klienci oczekują, że firmy i reprezentujący je przedsiębiorcy będą dla nich dostępni online niemal w każdym momencie. Również firmom zależy na możliwości uzyskania kontaktu z potencjalnymi klientami w czasie rzeczywistym. Daje to szansę na zwiększenie sprzedaży oraz ułatwia lepszą posprzedażową obsługę klienta.

Nowa funkcja Facebooka pozwala przedsiębiorcy zintegrować Messengera ze stroną internetową jego firmy. Obecnie korporacja testuje specjalną wtyczkę pod nazwą Customer Chat, która umożliwia korzystanie z jednego komunikatora – Facebook Messengera i zarządzanie z niego czatem na żywo z klientami. Klienci mogą kontaktować się z wybranym przedsiębiorcą zarówno za pośrednictwem Facebooka, jak i jego strony internetowej – oba kanały zostały ze sobą ściśle zintegrowane.

Taka wspólna platforma ułatwia również dostęp do konsumentów mobilnych. Funkcjonalności Facebook Messengera są osiągalne zarówno z telefonu, tabletu, jak i komputera stacjonarnego oraz z innych urządzeń mających dostęp do Internetu.

Wtyczka Customer Chat umożliwia również firmom przechowywanie historii czatów z klientami. Takie archiwum rozmów jest praktyczne, bo przy kolejnej rozmowie na czacie pozwala odnieść się do tego, co było wcześniej ustalane. Wtyczka obsługuje również inne możliwości Messengera, takie jak mikropłatności i multimedia.

Przedsiębiorca, który już teraz chce skorzystać z nowej wtyczki powinien zapisać się na listę oczekujących, a potem już tylko czekać na powiadomienie z Facebooka, że jego firma zakwalifikowała się do rejestracji w systemie Customer Chat.

Warto korzystać z nowych marketingowych narzędzi mediów społecznościowych. W przypadku drobnego przedsiębiorcy koszt dotarcia dzięki nim do klienta jest na tyle niski, że to się po prostu opłaca.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA