fbpx
wtorek, 19 marca, 2024
Strona głównaKrajZaczęła się akcja „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”

Zaczęła się akcja „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”

Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) i Związek Miast Polskich (ZMP) wspólnie z blisko stoma samorządami uruchomiło w Dniu Przedsiębiorcy – czyli 21 czerwca – ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. Kampania jest przewidziana na najbliższe dwa tygodnie. Chodzi o przedstawienie istoty i roli przedsiębiorców prowadzących swój biznes lokalnie oraz znaczenia ich wspierania i rozwoju. Odbędą się wystawy, ciekawe spotkania, konkursy dla dzieci itd. itp.

Hasło przewodnie tegorocznej kampanii to „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”. Ma zachęcać do wspierania lokalnych firm poprzez kupowanie ich produktów i usług, co jest dobrym sposobem na zatrzymanie kapitału w danym mieście. Szczególnie w tak trudnych dla drobnego biznesu czasach jak obecne, należy docenić rodzimych przedsiębiorców i pozyskiwać dla nich wsparcie władz lokalnych. Zaplanowano bogaty program – szczególnie w czerwcu. W wielu miastach w Polsce odbędą się dni danego miasta, festyny rodzinne, zorganizowane zostaną targi miejskie itp. Wszystkie te działania są dobrą okazją do tego, aby uświadomić społecznościom miast znaczenie udziału lokalnych przedsiębiorców w budowaniu ich pomyślności.

Czego się dowiemy?

Przez najbliższe dwa tygodnie organizatorzy, wspólnie z samorządami, które zgłosiły się do kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami, będą pokazywać na planszach informacyjnych rolę i wkład przedsiębiorców w lokalną gospodarkę, a także w dobrobyt jej społeczności. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców informacje dystrybuowane są za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji zarówno internetowej, jak i tradycyjnej i tam należy szukać bardziej szczegółowych informacji gdzie, co i kiedy dokładnie się odbędzie.

Organizatorzy szacują, że nawet osiem milionów mieszkańców z niemal stu miast weźmie udział w różnych zdarzeniach związanych bezpośrednio lub pośrednio z przedsiębiorczością. – Chcemy działać tam, gdzie przedsiębiorcy funkcjonują, czyli w miastach i regionach. Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom, oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy – komentuje Tomasz Budziak, wiceprezes zarządu IFR. – Konieczne jest przedstawienie osiągnięć polskich przedsiębiorców, którzy ryzykując swoim majątkiem, poprzez swoją energię i wolę tworzenia, kreują dochód narodowy w stopniu budzącym zazdrość w wielu krajach. To przedsiębiorcy produkują, płacą podatki i inwestują majątek swój i swoich rodzin – dodaje Tomasz Budziak.

Co zaplanowano

Wśród aktywności w tym roku planowane są m.in. następujące działania: kampania informacyjna prezentująca rolę przedsiębiorców w życiu gospodarczym miast, wystawy plenerowe opowiadające historię firm z danego regionu, spotkania przedsiębiorców z władzami samorządowymi, spotkania integracyjne środowiska przedsiębiorców, konkursy dla dzieci z motywem przedsiębiorczości.

Samorządy powinny kreować kulturę przedsiębiorczości i zapewniać jej jak najlepsze warunki do rozwoju, budować infrastrukturę oraz zachęcać do działalności gospodarczej. W wielu przypadkach tak właśnie robią lub starają się robić. To przecież przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy i generują dochody mieszkańców i samorządów. Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej. Ta sprawa powinna być oczywista i ponadpolityczna.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Barmani w Polsce powinni zarabiać więcej?

Związkowa Alternatywa domaga się podniesienia stawek osobom zatrudnionym w gastronomii, które pracują nocami z soboty na niedzielę.
2 MIN CZYTANIA

Ukraiński miód nie wjedzie do Polski

Polska Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych podjęła decyzję o niedopuszczeniu na polski rynek dużej partii miodu gryczanego z Ukrainy.
< 1 MIN CZYTANIA

Sklepy nie będą chciały niedziel handlowych?

Polska 2050 chce rozluźnić przepisy dotyczące ograniczenia handlu w niedziele. Propozycja zakłada wprowadzenie dwóch niedziel handlowych w miesiącu.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Elektromobilność już produkuje bezrobocie w branży motoryzacyjnej

W lutym ub.r. FCA Powertrain Poland w Bielsku Białej poinformowała, że ze względu na unijną politykę ratowania klimatu zamówienia na silniki spalinowe spadły i zwolniono około 300 z 800 pracowników. Do końca tego roku bielska fabryka ma zostać zlikwidowana.
2 MIN CZYTANIA

Czeka nas bitwa pokoleń na rynku mieszkaniowym?

Dwa pokolenia – młodsze i zdecydowanie starsze, będą coraz częściej rywalizować o zamieszkanie w miejskiej przestrzeni. Jakie propozycje mogą przygotować dla nich deweloperzy?
3 MIN CZYTANIA

Globalne fundusze wycofały swoje poparcie dla religii klimatystycznej?

BlackRock, JPMorgan Chase, Vanguard oraz State Street niedawno opuściły Climate Action 100+, koalicję największych zarządzających funduszami na świecie, która zobowiązała się zapewnić, by najwięksi globalni emitenci gazów cieplarnianych „podjęli niezbędne działania w sprawie zapobieżenia zmianom klimatu”.
2 MIN CZYTANIA