fbpx
piątek, 12 lipca, 2024
Strona głównaKrajZaczęła się akcja „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”

Zaczęła się akcja „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”

Stowarzyszenie Inicjatywa Firm Rodzinnych (IFR) i Związek Miast Polskich (ZMP) wspólnie z blisko stoma samorządami uruchomiło w Dniu Przedsiębiorcy – czyli 21 czerwca – ogólnopolską kampanię informacyjną #MiastazPrzedsiębiorcami. Kampania jest przewidziana na najbliższe dwa tygodnie. Chodzi o przedstawienie istoty i roli przedsiębiorców prowadzących swój biznes lokalnie oraz znaczenia ich wspierania i rozwoju. Odbędą się wystawy, ciekawe spotkania, konkursy dla dzieci itd. itp.

Hasło przewodnie tegorocznej kampanii to „Działaj lojalnie – kupuj lokalnie”. Ma zachęcać do wspierania lokalnych firm poprzez kupowanie ich produktów i usług, co jest dobrym sposobem na zatrzymanie kapitału w danym mieście. Szczególnie w tak trudnych dla drobnego biznesu czasach jak obecne, należy docenić rodzimych przedsiębiorców i pozyskiwać dla nich wsparcie władz lokalnych. Zaplanowano bogaty program – szczególnie w czerwcu. W wielu miastach w Polsce odbędą się dni danego miasta, festyny rodzinne, zorganizowane zostaną targi miejskie itp. Wszystkie te działania są dobrą okazją do tego, aby uświadomić społecznościom miast znaczenie udziału lokalnych przedsiębiorców w budowaniu ich pomyślności.

Czego się dowiemy?

Przez najbliższe dwa tygodnie organizatorzy, wspólnie z samorządami, które zgłosiły się do kampanii #MiastazPrzedsiębiorcami, będą pokazywać na planszach informacyjnych rolę i wkład przedsiębiorców w lokalną gospodarkę, a także w dobrobyt jej społeczności. Aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców informacje dystrybuowane są za pośrednictwem dostępnych kanałów komunikacji zarówno internetowej, jak i tradycyjnej i tam należy szukać bardziej szczegółowych informacji gdzie, co i kiedy dokładnie się odbędzie.

Organizatorzy szacują, że nawet osiem milionów mieszkańców z niemal stu miast weźmie udział w różnych zdarzeniach związanych bezpośrednio lub pośrednio z przedsiębiorczością. – Chcemy działać tam, gdzie przedsiębiorcy funkcjonują, czyli w miastach i regionach. Niezbędne jest pokazanie współobywatelom i sąsiadom, oraz gospodarzom miast, jaką rolę w tworzeniu podstaw materialnych i społecznych wspólnot odgrywają przedsiębiorcy – komentuje Tomasz Budziak, wiceprezes zarządu IFR. – Konieczne jest przedstawienie osiągnięć polskich przedsiębiorców, którzy ryzykując swoim majątkiem, poprzez swoją energię i wolę tworzenia, kreują dochód narodowy w stopniu budzącym zazdrość w wielu krajach. To przedsiębiorcy produkują, płacą podatki i inwestują majątek swój i swoich rodzin – dodaje Tomasz Budziak.

Co zaplanowano

Wśród aktywności w tym roku planowane są m.in. następujące działania: kampania informacyjna prezentująca rolę przedsiębiorców w życiu gospodarczym miast, wystawy plenerowe opowiadające historię firm z danego regionu, spotkania przedsiębiorców z władzami samorządowymi, spotkania integracyjne środowiska przedsiębiorców, konkursy dla dzieci z motywem przedsiębiorczości.

Samorządy powinny kreować kulturę przedsiębiorczości i zapewniać jej jak najlepsze warunki do rozwoju, budować infrastrukturę oraz zachęcać do działalności gospodarczej. W wielu przypadkach tak właśnie robią lub starają się robić. To przecież przedsiębiorcy tworzą miejsca pracy i generują dochody mieszkańców i samorządów. Rozwój lokalnych firm to podstawa dobrobytu społeczności lokalnej. Ta sprawa powinna być oczywista i ponadpolityczna.

Robert Azembski
Robert Azembski
Dziennikarz z ponad 30-letnim doświadczeniem; pracował m.in. w „Rzeczpospolitej”, „Wprost” , „Gazecie Bankowej” oraz wielu innych tytułach prasowych i internetowych traktujących o gospodarce, finansach i ekonomii. Chociaż specjalizuje się w finansach, w tym w bankowości, ubezpieczeniach i rynku inwestycyjnym, nieobce są mu problemy przedsiębiorców, przede wszystkim z sektora MŚP. Na łamach magazynu „Forum Polskiej Gospodarki” oraz serwisu FPG24.PL najwięcej miejsca poświęca szeroko pojętej tematyce przedsiębiorczości. W swoich analizach, raportach i recenzjach odnosi się też do zagadnień szerszych – ekonomicznych i gospodarczych uwarunkowań działalności firm.

INNE Z TEJ KATEGORII

Dlaczego „władza” nie lubi przedsiębiorców? [WYWIAD]

Politycy kontra przedsiębiorcy. Dlaczego „władza” nie lubi tych, bez których nie byłoby mowy o gospodarczym rozwoju naszego kraju? Czy w tym starciu przedsiębiorcy stoją na straconej pozycji i jakie mogą być dalsze konsekwencje dociskania śruby najbardziej aktywnym i kreatywnym ludziom w społeczeństwie? O podejściu do ludzi biznesu przez „władzę” rozmawiamy z Krzysztofem Oppenheimem, ekspertem finansowym i znanym Czytelnikom naszego portalu autorem cyklu „Poradnik Oppenheima”.
11 MIN CZYTANIA

Spada liczba wniosków o areszt tymczasowy

Nadużywanie tymczasowego aresztowania to w Polsce stary problem, a ostatnie lata były pod tym względem szczególnie złe. Jednak – jak podaje serwis prawo.pl – od początku tego roku trend wyraźnie się zmienia. Liczba wniosków o zastosowanie tego najbardziej uciążliwego środka zapobiegawczego spadła o ok. 30 proc.
2 MIN CZYTANIA

Kim jest nowy rzecznik małych i średnich przedsiębiorców

Premier Donald Tusk powołał na stanowisko rzecznika małych i średnich przedsiębiorców Agnieszkę Majewską, dotychczasową pełnomocnik terenową rzecznika MŚP w Gdańsku.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Jak ożywić martwy parkiet nad Wisłą?

Giełda Papierów Wartościowych w Warszawie nie służy tak naprawdę ani inwestycjom indywidulanym, ani małym i średniej wielkości firmom. Tym pierwszym w założeniu miała dawać okazje do zysków, dla tych drugich zaś być miejscem pozyskiwania kapitału na rozwój. Tymczasem uciekają z niej zarówni mali, jak duzi.
4 MIN CZYTANIA

Jesteś „pod wpływem”? Nie ruszysz autem

Amerykańska Krajowa Administracja ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (NHTSA) chce wykonać zalecenie Kongresu, by wszystkie nowe auta miały zainstalowaną technologię uniemożliwiającą prowadzenie pod wpływem alkoholu.
< 1 MIN CZYTANIA

Obojętnie, co zrobimy, klimat i tak będzie się zmieniał

Nawet zupełne zaprzestanie emisji CO2 pochodzącego z przemysłu nie wpłynie na zatrzymanie zmian klimatu na Ziemi – przekonuje w zamieszczonym we „Wprost” artykule pt. „Klimat a Człowiek” prof. dr hab. inż. Piotr Wolański, przewodniczący Komitetu Badań Kosmicznych i Satelitarnych PAN.
4 MIN CZYTANIA