fbpx
środa, 31 maja, 2023
Strona głównaBiznesZnamy plany firm na 2022 rok

Znamy plany firm na 2022 rok

W nadchodzących dwunastu miesiącach przedsiębiorcy będą chcieli przede wszystkim zacieśnić relacje z klientami — wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Takie plany na 2022 r. ma aż 59 proc. firm. Z kolei 42 proc. przedsiębiorstw chce w tym roku zwiększyć marże, 36 proc. wprowadzić do oferty nowe produkty i usługi, a 34 proc. zainwestować w rozpoznawalność marki. Powyższe oznacza, że polskie firmy chcą kontynuować strategię z 2021 r., kiedy miały podobne priorytety.

Z „Tygodnika Gospodarczego PIE” dowiadujemy się, że nieco więcej firm niż w ostatnim roku chce wdrożyć automatyzację, robotyzację lub cyfryzację procesów biznesowych, ale ciągle jest to tylko 15 proc. ankietowanych. Takie plany mają głównie największe firmy, które podniosą m.in. inwestycje w kapitał organizacyjny i ludzki.

Analitycy PIE zauważyli, że plany firm zależą od ich rozmiarów.

„Mikrofirmy szukają swoich szans rynkowych w działaniu bazując na lojalności partnerów biznesowych i klientów oraz podejmowaniu działań zmierzających do poprawy rentowności firmy, podobnie jak przedsiębiorstwa różnych branż, które silnie dotknęły obostrzenia dla biznesu. Z kolei firmy duże i z branż, które nie ucierpiały podczas lockdownów, częściej antycypują działania zapewniające im rozwój i ekspansję, na co wskazują planowane wyższe wydatki na badania i rozwój, zamiar dywersyfikacji oferty i rozwijania działalności na rynkach zagranicznych oraz cyfryzacji firmy” – podsumowano.

Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.
2 MIN CZYTANIA

Kredyty dla małych i średnich przedsiębiorców i rolników

Jak co tydzień publikujemy informacje o już dostępnych – lub zapowiadanych – formach wsparcia dla MŚP.
3 MIN CZYTANIA

Rośnie liczba jednoosobowych działalności gospodarczych

W pierwszym kwartale 2023 roku w Polsce zakładano więcej jednoosobowych firm niż ich likwidowano. Statystyki poprawiają Ukraińcy.
2 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Cyfryzacja polskich firm. Jak wypadamy na tle Europy?

Zdecydowana większość polskich firm nie ma zamiaru zmieniać wysokości wydatków ponoszonych na transformację cyfrową – wynika z badania KPMG.
2 MIN CZYTANIA

Prawo podatkowe nadal będzie upraszczane

Ministerstwo Finansów chce kontynuować upraszczanie prawa podatkowego w Polsce, a także wprowadzać do niego nowe technologie.
2 MIN CZYTANIA

Stop dezinformacji żywnościowej. Producenci działają

Polscy producenci żywności chcą walczyć ze skierowaną przeciwko nim dezinformacją żywnościową. Pomaga im resort rolnictwa.
2 MIN CZYTANIA