W nadchodzących dwunastu miesiącach przedsiębiorcy będą chcieli przede wszystkim zacieśnić relacje z klientami — wynika z badania Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Pexels.com

Takie plany na 2022 r. ma aż 59 proc. firm. Z kolei 42 proc. przedsiębiorstw chce w tym roku zwiększyć marże, 36 proc. wprowadzić do oferty nowe produkty i usługi, a 34 proc. zainwestować w rozpoznawalność marki. Powyższe oznacza, że polskie firmy chcą kontynuować strategię z 2021 r., kiedy miały podobne priorytety.

Z „Tygodnika Gospodarczego PIE” dowiadujemy się, że nieco więcej firm niż w ostatnim roku chce wdrożyć automatyzację, robotyzację lub cyfryzację procesów biznesowych, ale ciągle jest to tylko 15 proc. ankietowanych. Takie plany mają głównie największe firmy, które podniosą m.in. inwestycje w kapitał organizacyjny i ludzki.

Analitycy PIE zauważyli, że plany firm zależą od ich rozmiarów.

„Mikrofirmy szukają swoich szans rynkowych w działaniu bazując na lojalności partnerów biznesowych i klientów oraz podejmowaniu działań zmierzających do poprawy rentowności firmy, podobnie jak przedsiębiorstwa różnych branż, które silnie dotknęły obostrzenia dla biznesu. Z kolei firmy duże i z branż, które nie ucierpiały podczas lockdownów, częściej antycypują działania zapewniające im rozwój i ekspansję, na co wskazują planowane wyższe wydatki na badania i rozwój, zamiar dywersyfikacji oferty i rozwijania działalności na rynkach zagranicznych oraz cyfryzacji firmy” – podsumowano.

Źródło: Tygodnik Gospodarczy PIE

Poprzedni artykułNarodowy Komitet Cen Regulowanych
Następny artykułChiny już wiedzą, kto stoi za protestami w Kazachstanie