Polacy już drugi rok z rzędu w celu szukania oszczędności uciekają przed wysokimi cenami do zakupów internetowych – podaje „Rzeczpospolita”. Dotyczy to również osób z najwyższymi dochodami.
Przytaczany przez dziennik raport Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Mobile Institute mówi, że aż 70 proc. Polaków już przeniosło lub właśnie przenosi do internetu zakupy w przynajmniej jednej dużej kategorii rodzinnych wydatków. Dotyczy to na przykład odzieży, elektroniki lub leków.
Zakupy w internecie to najpopularniejsza strategia zakupowa na trudne czasy. Częściej w sieci w związku ze spowolnieniem gospodarczym i inflacją kupuje 50 proc. badanych konsumentów. Polacy częściej kupują w internecie, ponieważ jest tu możliwość porównywania produktów i ofert
– powiedziała „Rzeczpospolitej” prezes Izby Gospodarki Elektronicznej Patrycja Sass-Staniszewska.
W związku z inflacją część badanych zaczęła opłacać wszystko cyfrowo, aby lepiej śledzić własne wydatki, zaś co dziesiąty ankietowany wymienił złotówki na bardziej stabilną walutę. Prawie wszyscy badani odczuwają osłabienie kondycji finansowej, a poprawę deklarują tylko osoby zarabiające ponad 7 tys. złotych miesięcznie. Jednak nawet wśród tej grupy 58 proc. ankietowanych przyznaje, że ze względu na inflację kupuje w sieci.
Wśród plusów zakupów internetowych badani wymieniają płatności odroczone, a także możliwość bezpłatnego i bezproblemowego zwrotu produktów. Dla konsumentów ważny jest też długi okres zwrotu.