Obszerne, doroczne badanie 2024 Global Automotive Consumer Study dotyczące motoryzacyjnych preferencji zakupowych konsumentów przygotowała firma doradcza Deloitte. Zostały w nim wzięte pod uwagę opinie 27 tysięcy osób z 26 państw, w tym Polski.
Połowa pytanych Polaków deklaruje, że ich następnym kupowanym pojazdem będzie samochód na benzynę lub ropę. Oznacza to wzrost tego typu preferencji o 10 procent od zeszłego roku, a tym samym spadek zainteresowania autami na prąd.
Najczęściej pojawiające się obiekcje wobec samochodów elektrycznych to ich cena oraz trudności związane z ładowaniem (chodzi zarówno o czas, jak i dostępność niezbędnej do tego infrastruktury). Jednocześnie niepokój konsumentów wywołuje obawa o los zużytych akumulatorów, które mogą negatywnie oddziaływać na środowisko.
Obecnie zaledwie 3,5 proc. samochodów poruszających się po polskich drogach to elektryki.
Przy wyborze nowego samochodu Polacy biorą pod uwagę głównie jakość i cenę. Trzy czwarte ankietowanych na ten temat mieszkańców naszego kraju deklaruje, że nie zamierza wydawać na kolejne auto więcej niż 150 tysięcy złotych.