Tylko w tym roku zamówienia na nowoczesne autobusy Solaris złożyły miejskie spółki z Włoch, Hiszpanii, Francji i Niemiec. Wodorowe pojazdy trafią m.in. do niemieckich miast Düsseldorf (10 sztuk), Essen (19), Gross-Gerau (23) i Kolonii (20), hiszpańskiej Barcelony (36), włoskiej Mantui (5) oraz do francuskiej firmy Île-de-France Mobilités (22) realizującej zamówienia publiczne. Dodatkowo do Warszawy, Szczecina, rumuńskiego Gałacza oraz włoskiej Genui trafią też polskie autobusy na prąd.
Hitem eksportowym Solarisa są autobusy z linii Urbino hydrogen, oznaczone numerami 12 i 18. Napędzane wodorem pojazdy mają zasięg do 350 kilometrów i mogą przewozić prawie 140 pasażerów.
W 2023 roku Solaris sprzedał 1456 pojazdów, z czego ok. 80 proc. charakteryzowało się nisko- lub zeroemisyjnością. Przychody spółki w tym czasie sięgnęły 819 mln euro. Firma jest liderem na europejskim rynku autobusów z wodorowym lub bateryjnym napędem, gdzie wyprzedza takich producentów jak niemieckie przedsiębiorstwa MAN i Mercedes.
W najbliższych latach Solaris chce też rozszerzyć swoją działalność i dostarczyć autobusy na rynki państw Ameryki Północnej.
solarisbus.com