fbpx
piątek, 17 maja, 2024
Strona głównaKrajPolacy zmienili zachowania zakupowe

Polacy zmienili zachowania zakupowe

Cena jest obecnie głównym kryterium, którym kierują się Polacy podczas zakupów.

Ze względu na wysoką inflację Polacy drastycznie zmienili swoje zachowania zakupowe. Jak informuje „Rzeczpospolita” polscy konsumenci skupiają się obecnie na rosnących cenach, a inne kryteria zakupowe tracą dla nich znaczenie.

Cytowane przez „Rz” badanie SW Research dla Grupy Blix wykazało, że aż 84 proc. Polaków w celu szukania oszczędności regularnie przegląda gazetki promocyjne sklepów. Wśród pomysłów na oszczędzanie dominuje ograniczanie wydatków na jedzenie (60 proc.), ale Polacy będą też kupować po prostu tańsze produkty na promocjach lub będą korzystać z marek własnych sieci handlowych. W ostatnich sześciu miesiącach Polacy oszczędzali natomiast głównie na gastronomii, odzieży i obuwiu oraz wyposażeniu domu.

– Konsumenci muszą oszczędzać, a starają się to robić tak, aby minimalizować potencjalny wpływ na styl i jakość życia. Szukają zamienników, polują na okazje. Takie zmiany zostaną z nami na długo – powiedziała dziennikowi Agnieszka Górnicka, prezes firmy badawczej Inquiry.

Co ciekawe, eksperci wskazują, że rośnie udział mężczyzn w planowaniu codziennych zakupów. Z tego powodu sieci handlowe będą musiały zmienić swoje strategie marketingowe. W każdym jednak wypadku najważniejszym kryterium walki o klienta  będzie cena. Zdaniem Zbigniewa Sierockiego, dyrektora zarządzającego ASM Sales Force Agency, w 2023 r. Polacy muszą przygotować się na dalsze podwyżki cen żywności, na które wpływać będą wysokie ceny energii, wzrost kosztów produkcji i rosnące koszty pracy.

Źródło: Rzeczpospolita

Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Polacy przestali się bać i pokochali… pożyczki

Banki, SKOK-i i firmy pożyczkowe od kilku miesięcy zbierają solidne żniwo. Polacy zadłużają się coraz szybciej i na coraz większe kwoty.
2 MIN CZYTANIA

Polacy należą do europejskich pracusiów

Od lat systematycznie rośnie w Unii Europejskiej odsetek pracujących osób w wieku produkcyjnym. Polska zajmuje w tym aspekcie jedno z czołowych miejsc w UE.
2 MIN CZYTANIA

Blisko 67 proc. Polaków odczuwa syndromy depresji. Ile traci na tym gospodarka?

Jak wynika z najnowszego raportu, obecnie 66,6 proc. dorosłych Polaków odczuwa przynajmniej jeden z syndromów najczęściej kojarzonych z depresją. Autorzy badania ostrożnie szacują, że gospodarka traci na tym ok. 3 mld zł rocznie. I to wyliczenie zakłada tylko nieobecność w pracy osób doświadczających epizodów depresyjnych i zaburzeń depresyjnych nawracających.
5 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA