Aż 134 proc. wyniosło średnie roczne tempo wzrostu wartości polskiego eksportu rowerów elektrycznych w latach 2018-2022 – dowiadujemy się z „Tygodnika Gospodarczego” Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Pod tym względem Polska była liderem w Europie, mocno odstając od drugiej na tym podium Portugalii, której tempo wzrostu oscylowało wokół 110 proc. Kolejne miejsca w zestawieniu przygotowanym przez Polski Instytut Ekonomiczny zajęły Hiszpania, Włochy i Bułgaria, ale wszystkie te kraje mogą się cieszyć tempem wzrostu eksportu od ok. 70 do ok. 50 proc.
Rosnący eksport rowerów elektrycznych przekłada się także na wzrost inwestycji w zdolności produkcyjne komponentów składowych. Przykładem może być fabryka baterii do rowerów elektrycznych w Skawinie, która od września 2021 r. zwiększyła swoje moce produkcyjne z 25 tys. do 75 tys. sztuk rocznie
– czytamy w „Tygodniku Gospodarczym”.
Analitycy PIE wskazali, że łączna wartość eksportu rowerów elektrycznych z Polski wyniosła 148 mln euro, co uplasowało nas na 10. miejscu w Europie. W przypadku rowerów tradycyjnych wartość polskiego eksportu sięgnęła 175 mln euro.
Według przytaczanych przez PIE prognoz dotyczących europejskiego rynku rowerowego, jego wartość w latach 2023-2028 wzrośnie z 25 mld do niemal 40 mld dolarów.
Źródło: PIE