fbpx
wtorek, 25 czerwca, 2024
Strona głównaBiznesPolskie e-commerce w europejskiej czołówce

Polskie e-commerce w europejskiej czołówce

Polski rynek handlu internetowego rozwija się najszybciej w regionie, natomiast w całej Europie ustępuje nam tylko Portugalia.

Polski rynek e-commerce rozwija się najszybciej w Europie Środkowo-Wschodniej oraz jest drugi pod tym względem w całej Europie – wynika z raportu przygotowanego przez CBRE. Lepiej wypada od nas wyłącznie Portugalia.

Według przedstawionych danych Polska odpowiada za ponad 46 proc. zakupów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) oraz Europy Południowo-Wschodniej (SEE). To prawie trzy razy więcej niż drugie w zestawieniu Czechy, które odpowiadają za niemal 17 proc. zakupów. Trzecie miejsce zajęła natomiast Rumunia z wynikiem 9 proc.

Co więcej, aktualnie Polska wyprzedza prognozowany przed pandemią trend rozwoju zakupów online o trzy lata, podczas gdy Czechy tracą 1,3 roku, a Rumunia 1,4. Dla porównania: największe europejskie rynki e-commerce, czyli Wielka Brytania i Niemcy, wyprzedzają rozwój prognozowany przed pandemią odpowiednio o 0,1 i 0,8 roku.

Rozwój e-commerce nastąpił szczególnie po pandemii; w Polsce wyniósł on 55 proc., w Czechach – 48 proc., zaś w Rumunii – 25 proc.

Intensywny rozwój e-commerce w pandemii miał potencjał, by na trwałe zmienić podejście Europejczyków do sposobu robienia zakupów. W wielu krajach po okresie skokowego wzrostu sytuacja wróciła do trendu sprzed lockdownu lub udział konsumpcji online jest nawet niższy od prognoz. Inaczej jest w Polsce, gdzie notujemy najwyższy wzrost rozwoju rynku e-commerce w porównaniu do czasu sprzed pandemii. Udział zakupów online w naszym kraju jest obecnie na poziomie, na którym byłby dopiero za trzy lata, gdyby trend sprzed pandemii się utrzymał

– powiedziała szefowa działu badań i analiz w CBRE Agata Czarnecka.

Ekspertka podkreśliła, że przyspieszony wzrost e-commerce ciągle się w Polsce utrzymuje, co oznacza, że zwyczaje zakupowe nad Wisłą uległy długookresowym zmianom.

Źródło: PAP
Jarosław Wójtowicz
Jarosław Wójtowicz
Przygodę z dziennikarstwem zaczynał w 2003 roku jako akredytowany dziennikarz sportowy. Od 2009 roku współpracuje z różnymi portalami o tematyce gospodarczo-politycznej. Współtworzył portal dla mężczyzn Menstream.pl oraz pisał dla Oficyny Konserwatystów i Liberałów. Od 2021 roku związany z fpg24.pl. Prywatnie interesuje się sportem.

INNE Z TEJ KATEGORII

Branża noclegowa liczy długi i wypatruje gości

Rusza sezon dla turystycznych obiektów noclegowych. Bez wątpienia przedsiębiorcy oferujący zakwaterowanie liczą, że w nadchodzących miesiącach utrzyma się tendencja z zeszłego roku, gdy liczba turystów, którym udzielono noclegów wzrosła o blisko 6 proc.
5 MIN CZYTANIA

„Drapieżne koty” z Polski sprawdziły się na polu walki. Ukraińcy zwiększają zamówienia

Polskie wozy bojowe Oncilla, wyprodukowane przez firmę Mista ze Stalowej Woli, doskonale sprawdziły się na polu walki. Na froncie walczy już setka transporterów. Ukraińska armia zamówiła kolejną partię „drapieżnych kotów”.
2 MIN CZYTANIA

Polski drób niedługo znajdzie się na azjatyckich stołach

– Produkujemy rocznie trzy miliony ton mięsa drobiowego. To najwięcej w UE – zaznacza Dariusz Goszczyński, prezes zarządu Krajowej Rady Drobiarstwa – Izba Gospodarcza (KRD-IG). Według niego, wysoka jakość rodzimego drobiu predestynuje go do sprzedaży nawet na tak wymagających rynkach jak Japonia czy Hongkong.
4 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Polskie firmy doceniają nowe technologie

Coraz więcej polskich przedsiębiorstw eksportowych korzysta lub ma zamiar korzystać z najnowocześniejszych technologii.
2 MIN CZYTANIA

Finanse czy zdrowie? Co martwi Polaków

Finanse i stan zdrowia to największe zmartwienia Polaków, choć optymizm odnośnie własnej sytuacji finansowej jest coraz większy.
2 MIN CZYTANIA

Będzie ZUS od wszystkich umów cywilnoprawnych?

Rząd prowadzi prace nad ozusowaniem wszystkich umów cywilnoprawnych oraz likwidacją tak zwanych zbiegów tytułów do ubezpieczeń społecznych.
2 MIN CZYTANIA