PAIH poinformowała o rozpoczęciu budowy sieci Polskich Biur Handlowych, które mają być narzędziem dotarcia do przedsiębiorców. W sumie planowane jest otwarcie dwunastu tego typu placówek.
Polskie firmy niech idą w świat
Prezes PAIH Paweł Kurtasz wyjaśnił, że celem Polskich Biur Handlowych ma być dotarcie do średnich firm, które radzą sobie w Polsce, ale mają problem z wejściem na rynki zagraniczne. Stworzenie sieci biur ma sprawić, że wsparcie dla przedsiębiorców będzie usystematyzowane, a także pomoże zbadać ich zasoby oraz sprawdzić, gdzie dane produkty lub usługi mogą się sprzedać. Efektem takiej analizy ma być przedstawienie przedsiębiorcom prostego planu eksportowego.
Wśród głównych zadań biur handlowych wymieniono promocję PAIH jako instytucji wsparcia eksportu, a także umocnienie relacji z organizacjami zewnętrznymi. Poza tym biura mają edukować małych i średnich przedsiębiorców oraz dostarczać im informacji na temat rynków zagranicznych. Biura handlowe mają być swego rodzaju lokalnymi doradcami, którzy pomogą firmom przybliżyć się do klientów i rozszerzyć działalność. Same biura mają pełnić rolę sieci wsparcia dla biznesu Polskiego Funduszu Rozwoju.
Pierwsze trzy Polskie Biura Handlowe powstaną jeszcze w czerwcu 2023 roku na południu Polski. Wiadomo, że na początku otwarte zostaną biura w województwach: dolnośląskim (Wrocław), opolskim (Opole) i śląskim (Katowice). Do końca bieżącego roku w innych regionach kraju powstanie jeszcze dziewięć takich biur.