Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego opublikowała wyniki ankiety, z której wynika, że trzy czwarte hotelarzy dobrze ocenia miniony sezon wakacyjny. W sumie zadowolonych z wakacji jest 77 proc. ankietowanych hotelarzy. Sezon źle oceniło 7 proc. respondentów, a dla 15 proc. był on „poniżej oczekiwań” .
To lepsze oceny niż z poprzedniej ankiety na półmetku wakacji, które potwierdzają, że sierpień poprawił wyniki lipca. Nieco lepszą ocenę dają hotele wypoczynkowe niż biznesowe
– wskazano w komunikacie IGHP.
Choć ogólna ocena hotelarzy dla minionego sezonu wakacyjnego jest pozytywna, to jednak poziom obłożenia hoteli odbiegał od wyników uzyskanych rok temu. Dla aż 46 proc. obiektów wskaźnik obłożenia pogorszył się w porównaniu do 2022 roku, a poprawę odnotowało 29 proc. miejsc.
Hotelarze ten spadek frekwencji starali się rekompensować wzrostem średnich cen, bo aż trzy czwarte hoteli podniosło je w stosunku do sierpnia 2022 roku. Najczęściej podwyżki wyniosły nie więcej niż 10 proc., bo dotyczyło to 39 proc. obiektów. Podwyżkę cen w przedziale od 11 do 20 proc. zastosowało 26 proc. hoteli, a powyżej 20 proc. – 11 proc. Ceny z zeszłego roku utrzymał co czwarty hotel w Polsce.
Źródło: IGHP