Jak przypomina serwis rp.pl, Unitra wytwarzała niezłej jakości urządzenia domowego audio. W swoim najlepszym okresie marka zrzeszała aż 28 przedsiębiorstw produkcyjnych, gdzie zatrudnionych było ponad sto tysięcy pracowników. Po upadku systemu komunistycznego poszczególne przedsiębiorstwa Unitry uzyskały samodzielność i z różnym stopniem powodzenia kontynuowały działalność. Wiele z nich upadło, gdyż nie było w stanie konkurować z międzynarodowymi gigantami branży.
Reaktywacja
W 2014 r. już miała miejsce pierwsza reaktywacja Unitry. Przedsięwzięcie zakończyło się jednak niepowodzeniem. Teraz podobnego wyzwania podjął się Michał Kiciński, współzałożyciel firmy CD Projekt, jednego z najważniejszych podmiotów współczesnej polskiej gospodarki. Zorganizowano 20-osobowy zespół badawczy. Jak informuje serwis rp.pl, „prace nad nową linią trwają już drugi rok. Celem projektu jest stworzenie serii produktów audio, opartej na najlepszych tradycjach marki Unitra”.
Kultowa marka
– To kultowa marka, która jest symbolem 30 lat produkcji urządzeń audio-wideo w Polsce. Chyba w każdym polskim domu było urządzenie z logo tej marki. Jako osoba z antykomunistycznej rodziny i jako przedsiębiorca, nie mam specjalnie sentymentu do czasów PRL, ale wspominam, że radio Unitra Radmor 5102, gdy pojawiło się u nas w mieszkaniu, było prawdziwym powiewem nowoczesności. Po raz pierwszy, dzięki niemu, miałem szansę doświadczyć dźwięku bardzo przyzwoitej jakości – mówi Kiciński.
Nowe produkty z logiem Unitry mają powstawać w Warszawie. Designem będą nawiązywać do sprzętu z lat PRL, ale technologicznie mają sprostać wymaganiom współczesności. Nowe produkty do sklepów trafią pod koniec października 2023 r.
Źródło: rp.pl