fbpx
sobota, 22 czerwca, 2024
Strona głównaTransportEurokraci chcą ograniczyć prawo jazdy kategorii B

Eurokraci chcą ograniczyć prawo jazdy kategorii B

Pod niezużywającym się pretekstem ekologicznym posłowie do Parlamentu Europejskiego debatowali nad tym, by prawo jazdy kategorii B umożliwiało prowadzenie samochodów o wadze tylko do 1,8 tony.

Chociaż z uwagi na wzrost masy własnej pojazdów coraz częściej mówiło się o konieczności podniesienia 3,5-tonowego limitu dopuszczalnej masy całkowitej samochodu dla podstawowej kategorii prawa jazdy B, to w Parlamencie Europejskim zrodził się teraz plan przepisów idących z dokładnie przeciwnym kierunku.

Obniżenie masy dopuszczalnej

Europarlamentarzyści proponują, by dopuszczalna masa całkowita dla prowadzenia samochodów w prawie jazdy kategorii B została obniżona do zaledwie 1,8 tony. Jednocześnie ma zostać wprowadzona nowa kategoria B+, możliwa do uzyskania po dodatkowym przeszkoleniu i zdaniu egzaminu, pozwalająca prowadzić pojazdy o dopuszczalnej masie całkowitej między 1,8 a 3,5 tony – informuje serwis motoryzacyjny 40ton.net.

Uderzenie także w przedsiębiorców

To atak nie tylko na właścicieli coraz popularniejszych SUV-ów. Samochody osobowe są coraz cięższe. Nowa hybrydowa toyota yaris ma niemal 1600 kg DMC, a zwykła skoda octavia już przekracza 1800 kg. Ale przede wszystkim uderzy to w wielu przedsiębiorców, który potrzebują 3,5-tonowego samochodu do codziennej pracy.

Uważam ten pomysł za totalną głupotę. Producenci instalują w nowych samochodach mnóstwo systemów bezpieczeństwa, duże felgi, multimedia i nawet niewielki Opel Astra waży już 1600 kg. Przy DMC 1800 kg nie będziemy mogli wziąć do auta nawet kompletu pasażerów

– mówi w rozmowie z serwisem o2.pl Sebastian „Kickster” Kraszewski, popularny motoryzacyjny influencer i ekspert.

Jak czytamy w serwisie 40ton.net, międzynarodowa organizacja przewoźników IRU już zaapelowała do Unii Europejskiej o odrzucenie tej propozycji. Podobny apel wydał międzynarodowy automobilklub FiA, a także organizacja producentów pojazdów ACEA.

Źródło: 40ton.net, o2.pl
Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA