fbpx
środa, 8 maja, 2024
Strona głównaTransportToyota rozwija nowe silniki spalinowe

Toyota rozwija nowe silniki spalinowe

Akio Toyoda, prezes japońskiego koncernu motoryzacyjnego Toyota, uważa, że ludzie powinni mieć wybór, a nie być zmuszani do zakupu samochodów elektrycznych.

Podczas przemówienia wygłoszonego przed 200 menedżerami i dyrektorami korporacji prezes Akio Toyoda potwierdził plany dotyczące „dużego projektu rozwoju silników”. Jego oświadczenie jest zgodne z wcześniejszym, złożonym na targach Tokyo Auto Salon, w którym zapowiedział: „będziemy nadal produkować silniki spalinowe”.

Rekordowa sprzedaż

W 2023 r. Toyota sprzedała więcej samochodów niż kiedykolwiek wcześniej, a pojazdy elektryczne miały minimalny wpływ na ten wzrost. Spośród ponad 11,2 mln pojazdów dostarczonych przez japoński koncern jedynie 104 tys. to pojazdy elektryczne. To zaledwie 0,9 proc. samochodów sprzedanych przez Toyotę, Lexusa i inne spółki zależne – czytamy w serwisie MSN.com.

Miliard ludzi bez prądu

Kolejne koncerny motoryzacyjne ogłaszają rezygnację z produkcji samochodów spalinowych. Tymczasem prezes Toyoda wyraził przekonanie, że udział pojazdów elektrycznych akumulatorowych w rynku nigdy nie przekroczy 30 proc. W rezultacie pozostałe 70 proc. będą to samochody benzynowe, hybrydy i pojazdy elektryczne zasilane ogniwami paliwowymi. Jak podaje serwis MSN.com prezes koncernu wspomniał również, że potencjalnie rozwiązaniem mogą być silniki spalające wodór.

Prezes Akio Toyoda zwrócił też uwagę, że infrastruktura ładowania nie jest gotowa i przypomniał, że na całym świecie „miliard ludzi żyje bez dostępu do prądu”. Ponieważ Toyota sprzedaje samochody w tych właśnie regionach, inwestowanie wyłącznie w pojazdy elektryczne nie miałoby sensu.

Źródło: www.msn.com

Tomasz Cukiernik
Tomasz Cukiernik
Z wykształcenia prawnik i ekonomista, z wykonywanego zawodu – publicysta i wydawca, a z zamiłowania – podróżnik. Ukończył Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego oraz studia podyplomowe w Akademii Ekonomicznej w Katowicach. Jest autorem książek: Prawicowa koncepcja państwa – doktryna i praktyka (2004) – II wydanie pt. Wolnorynkowa koncepcja państwa (2020), Dziesięć lat w Unii. Bilans członkostwa (2005), Socjalizm według Unii (2017), Witajcie w cyrku (2019), Na antypodach wolności (2020), Michalkiewicz. Biografia (2021) oraz współautorem biografii Korwin. Ojciec polskich wolnościowców (2023) i 15 tomów podróżniczej serii Przez Świat. Aktualnie na stałe współpracuje m.in. z miesięcznikiem „Forum Polskiej Gospodarki” (i z serwisem FPG24.PL) oraz tygodnikiem „Do Rzeczy”.

INNE Z TEJ KATEGORII

Czas na XXI wiek w kolejowym bezpieczeństwie

W Polsce około 40 proc. linii kolejowych ma zostać wyposażone w Europejski System Sterowania Pociągiem (ETCS). Jest on potocznie nazywany sygnalizacją kabinową i gwarantuje między innymi to, że pociąg nie przejedzie „czerwonego światła”.
8 MIN CZYTANIA

Ile oszczędzasz, dojeżdżając do pracy autem? Samochód wciąż jest konkurencyjny

Auta są passé? Takie można odnieść wrażenie, obserwując przyjmowane polityki, jak np. planowany podatek samochodowy, zakaz sprzedaży aut spalinowych, czy strefy czystego transportu. Z drugiej strony liczba nowo rejestrowanych aut w Polsce rośnie. Warsaw Enterprise Institute przeanalizował korzyści, które z posiadania aut odnoszą obywatele, a które umykają urzędnikom.
3 MIN CZYTANIA

Polskie autobusy wodorowe podbijają Europę!

Kolejne miasta z państw zachodniej Europy składają zamówienia na nowoczesne autobusy polskiej marki Solaris napędzane ogniwem wodorowym.
< 1 MIN CZYTANIA

INNE TEGO AUTORA

Unia Europejska jako niemieckie imperium w Europie

Dr Magdalena Ziętek-Wielomska stawia w swojej książce tezę, że unijne regulacje są po to, żeby niemieckie koncerny uzyskały przewagę konkurencyjną nad firmami z innych krajów członkowskich Unii Europejskiej.
6 MIN CZYTANIA

Rocznica członkostwa w Unii

1 maja mija 20 lat, odkąd Polska stała się członkiem Unii Europejskiej. Niestety w polskiej przestrzeni publicznej krąży wiele mitów i półprawd na ten temat. Dlatego właśnie napisałem i wydałem książkę „Dwadzieścia lat w Unii. Bilans członkostwa”.
4 MIN CZYTANIA

Urojony klimatyzm

Bardziej od ekologizmu preferuję słowo „klimatyzm”, bo lepiej oddaje sedno sprawy. No bo w końcu cały świat Zachodu, a w szczególności Unia Europejska, oficjalnie walczy o to, by klimat się nie zmieniał. Nie ma to nic wspólnego z ekologią czy tym bardziej ochroną środowiska. Chodzi o zwalczanie emisji dwutlenku węgla, gazu, dzięki któremu mamy zielono i dzięki któremu w ogóle możliwe jest życie na Ziemi w znanej nam formie.
6 MIN CZYTANIA