Serwis MJBizDaily przedstawił raport podsumowujący sprzedaż marihuany w USA w 2022 roku. Według zawartych w nim danych Amerykanie wydali 30 miliardów dolarów na zakupy produktów z THC. Oznacza to, że wydatki te były większe niż środki, które przeznaczono na zakup czekolady czy piwa z browarów kraftowych.
Nadal marihuana jednak cieszy się jednak mniejszą popularnością niż papierosy, na które Amerykanie wydali aż 53 miliardy dolarów.
Pierwsze amerykańskie stany (Kolorado i Waszyngton) zalegalizowały marihuanę w 2012 roku. Od tamtego czasu podobną drogą poszło w sumie 20 stanów. W 18 kolejnych można marihuany używać do celów medycznych, a nielegalna pozostaje w 12. W Kongresie trwają jednak prace, które mają zalegalizować sprzedaż – na szczeblu federalnym – w całym kraju.
Legalna sprzedaż THC wiąże się z wieloma ograniczeniami, m.in. licencjonowane sklepy nie mogą przyjmować płatności za pomocą kart płatniczych i obsługują tylko transakcje gotówkowe. Mimo coraz większej dostępności szacuje się, że i tak sprzedaż THC odbywa się w większości (trzy czwarte rynku) w szarej strefie, poza oficjalnymi sklepami.