Polska chce zwiększyć inwestycje zagraniczne z Japonii i innych krajów azjatyckich, a pomóc w tym ma nasza obecność na Wystawie Światowej Expo 2025 w Osace. W polskim pawilonie zaprezentują się między innymi nasze firmy z branży nowych technologii, jak na przykład MedTech.
Zastępca komisarza sekcji polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka Eliza Klonowska-Siwak z Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu (PAIH) wyjaśniła, że z punktu widzenia promocji gospodarczej Polska chce skupiać się na branżach, które mają największy potencjał eksportowy dla Azji i są uznane za najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią.
Należą do nich: sektor medyczny i farmaceutyczny, kosmetyczny, IT/FinTech, zielonych technologii (w tym, branża wodorowa), rolno-spożywczy (w tym AgriTech), gamingowy – i to wokół nich skupiamy działania. Już teraz zapraszamy do udziału w naszych webinariach biznesowych, które rozpoczną się na początku 2024 i będą praktycznym przygotowaniem dla polskich przedsiębiorców rozważających ekspansję na rynek japoński
– powiedziała Eliza Klonowska-Siwak w rozmowie z ISBnews.
PAIH chce też zorganizować dwa fora gospodarcze: inwestycyjne i handlowe, które mają pomóc polskim firmom w ekspansji na Azję. Poza tym pojawił się zamysł stworzenia systemu obecności dla polskich firm w regionie również po zakończeniu Expo 2025. W tym celu powiększony ma zostać zespół Zagranicznego Biura Handlowego w Tokio i rozważane jest uruchomienie tymczasowego biura w Osace, co ułatwiłoby wsparcie dla przedsiębiorców z Polski chcących rozwijać biznes w Azji. Zachętą dla nich może być fakt, że Japończycy są mocno nastawieni na start-upy oraz seedy z zagranicy.
Expo w Osace potrwa od 13 kwietnia do 13 października 2025 r.