Dokładnie co trzecia Polka jest zainteresowana inwestowaniem pieniędzy – wynika z badania banku Credit Agricole. Wśród kobiet w wieku od 16 do 25 lat odsetek ten jest jeszcze wyższy i wynosi 55 proc.
Badanie Credit Agricole ujawniło również, że 55 proc. Polek szuka sposobów na oszczędzanie, a wśród kobiet w wieku 16-25 lat jest to 59 proc. Jednocześnie 60 proc. Polek dobrze ocenia swoją finansową i ponownie najlepiej widzą ją kobiety z najmłodszego pokolenia, a najgorzej te z pokolenia silver, czyli urodzone przed rokiem 1967. W sumie jednak aż dwie trzecie Polek martwi się o swoją przyszłość finansową.
Analitycy Credit Agricole twierdzą, że Polacy dobrze zarządzają finansami i starają się szukać różnych możliwości pomnażania majątku. Więcej niż połowa ankietowanych sprzedaje ubrania, sprzęty czy meble, których nie używa, zamiast je wyrzucać. Ten trend jest najmocniej widoczny wśród młodszych pokoleń. 76 proc. kobiet stara się naprawiać zepsuty sprzęt (elektronikę, RTV AGD, meble), zamiast kupować nowy.
Dodatkowo z badania wynika, że 86 proc. kobiet aktywnie szuka rabatów i promocji, nawet jeżeli wymaga to od nich czasu i wysiłku. Polki, żeby zasilić budżet, gotowe są także na dodatkową pracę. Chęć podjęcia jej deklaruje 45 proc. z nich.