Amerykański producent odzieży i sprzętu sportowego Nike otwiera w Polsce centrum technologiczne – poinformował portal wiadomoscihandlowe.pl.

Pexels.com

Centrum Technologiczne Nike powstanie w Gdańsku i będzie odpowiadało za świadczenie kluczowych usług technologicznych. Mają one stworzyć nowe możliwości rozwoju dla firmy, a także pozwolić opracować innowacje i rozwinąć strategię direct-to-customer. Portal wiadomoscihandlowe.pl tłumaczy, że innowacje technologiczne opracowane przez inżynierów z Nike Technology Center będą mogły być wdrażane w sklepach stacjonarnych, a w przyszłości centrum ma rozszerzać działalność o nowe obszary, takie jak sztuczna inteligencja (AI) oraz aplikacje mobilne.

Jak się dowiadujemy, Centrum Technologiczne Nike zostanie ulokowane w gdańskim biurowcu Olivia Star. Amerykanie liczą na to, że dzięki dwóm gdańskim uniwersytetom badawczym ich inwestycja nie będzie narzekała na brak specjalistów.

– Centrum Technologiczne Nike w Polsce jest realizacją naszego planu cyfrowej transformacji. Naszym celem jest jeszcze lepsze wsparcie sportowców – powiedział cytowany przez portal Ratnakar Lavu, Global Chief Digital Information Officer w Nike. – Cieszę się, że nasz zaangażowany zespół tworzy nową generację międzynarodowych rozwiązań, produktów i usług, z których będą korzystać miliony ludzi na całym świecie – dodał.

Zgodnie z planem w nowym hubie badawczym Nike pracę ma znaleźć ponad 100 specjalistów.

Firma Nike powstała w 1964 r. w amerykańskim Washington County. W 2015 r. zatrudniała na całym świecie ponad 63 tys. osób, a jej roczne przychody w 2006 r. wyniosły niemal 13,5 mld dolarów.

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl

Poprzedni artykułBanki w Polsce dobrze sobie radzą
Następny artykułRosja podporządkowuje gospodarkę celom wojskowym