Spółka poinformowała, że na koniec drugiego kwartału br. posiadała 433 miliony użytkowników, co oznacza wzrost o 10 milionów względem stanu na koniec marca 2022. 188 milionów z nich posiada płatne konta Premium (wzrost o 6 milionów).
Mimo tych wzrostów firma zanotowała między kwietniem a czerwcem stratę sięgającą 197 milionów dolarów.
Serwis liczy jednak na gwałtowny wzrost przychodów zarówno z opłat użytkowników, jak i z reklam. Ma temu pomóc rozszerzenie zdominowanej aktualnie przez muzykę oferty o większą liczbę audiobooków i podcastów. Spotify ma na nich osiągać większe marże niż na piosenkach, gdzie w potężnej większości przypadków musi się dzielić tantiemami zarówno z twórcami, jak i wytwórniami.
Spotify od początku swojego istnienia (2006 r.) nie przynosi zysku. Funkcjonuje dzięki środkom pozyskiwanym od kolejnych inwestorów. Mimo permanentnego notowania strat i tak jest krytykowany przez twórców za zbyt niskie kwoty, które im przekazuje. Według nieoficjalnych danych, za każde odsłuchanie piosenki firma wypłaca współpracującym z nią artystom i wytwórniom średnio 0,003-0,005 USD.
engadget.com, thevalueengineers.nl, businessofapps.com, dittomusic.com