Zwolnienia w Xiaomi to efekt słabych wyników przedsiębiorstwa. W drugim kwartale br. wartość sprzedaży sięgnęła poziomu 70,71 mld juanów, co oznacza spadek o 20 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego. Czas między kwietniem a czerwcem był drugim kolejnym kwartałem, w którym Xiaomi notowało podobne spadki, co ma miejsce pierwszy raz w historii firmy.
Smartfony tej chińskiej marki są na trzecim miejscu na świecie (za Samsungiem i Apple) i na drugim w Polsce (za Samsungiem), biorąc pod uwagę liczbę osób, które ich używają.
Władze Xiaomi twierdzą, że słabe wyniki są efektem pandemii COVID-19, a także trudnej sytuacji gospodarczej na całym świecie, tzn. inflacji i wysokich cen surowców.
Według danych z maja br. bezrobocie w Chinach utrzymuje się na poziomie 5,9 proc. Poziom ten nie uwzględnia jednak ok. 300 milionów ludzi migrujących po kraju i wykonujących dorywcze prace. Wśród osób w wieku 16-24 lat bezrobocie wynosi już ponad 18 proc., co oznacza wzrost o 4 proc. względem poprzedniego roku.
livemint.com, lemonde.fr