Dotychczas sprzęt John Deere mógł być naprawiany tylko w autoryzowanych punktach serwisowych. Firma uzasadniała takie podejście potrzebą ochrony własności intelektualnej wykorzystanej w nowatorskich rozwiązaniach użytych w maszynach. Chodziło tu m.in. o technologie zastosowane w obecnych tam systemach GPS czy pozostałe oprogramowanie.
Sprzeciw w tej kwestii składali klienci skarżący się na wysokie ceny i długi czas oczekiwania na naprawy realizowane przez niewielką grupę autoryzowanych partnerów John Deere.
Rozmowy z przedsiębiorstwem na temat zmiany tych zasad prowadziła organizacja American Farm Bureau Federation. Zgodnie z zawartym ostatecznie porozumieniem producent maszyn udostępni rolnikom i mechanikom dokumentację, dane i narzędzia diagnostyczne używane obecnie przez oficjalne serwisy.
Firma zastrzegła sobie jednak szczególne warunki i zabroniła wyłączać podczas serwisowania systemy bezpieczeństwa oraz postawiła zdecydowany zakaz kopiowania użytego w maszynach oprogramowania.
John Deere zajął w 2022 roku 88. miejsce na liście magazynu „Forbes” 500 największych amerykańskich korporacji.