Inflacja i trudna sytuacja gospodarcza prowadzą do kolejnych opóźnień budowy linii kolejowej High Speed Two (HS2) między Londynem a Manchesterem. Pierwszy odcinek, ze stolicy kraju do Birmingham, miał być oddany w 2029 r., jednak już wiadomo, że nastąpi to co najmniej dwa lata później. Finalnie zakończenie całego projektu jest przewidziane na rok 2041.
Początkowo – w 2010 r. – szacunki kosztów budowy HS2 kształtowały się na poziomie 33 mld funtów. W 2015 r. była to już kwota ponad 55 mld funtów. Obecnie mówi się o tym, że inwestycja pochłonie fundusze przekraczające 100 mld funtów.
Rosną też obawy o rentowność projektu i coraz częściej pojawiają się głosy kwestionujące opłacalność całej inicjatywy. W 2021 r. zrezygnowano już z jednej odnogi linii, która miała prowadzić do miasta Leeds na wschodnim wybrzeżu Wielkiej Brytanii.
Jeżeli HS2 powstanie, to pozwoli na kursowanie pociągów osiągających szybkość prawie 400 kilometrów na godzinę. Oznacza to, że czas podróży tym środkiem transportu między Londynem a Manchesterem skróci się z obecnych prawie 2,5 godzin do niewiele ponad godziny.