Podwyżka cen oznacza, że za popularnego cheeseburgera trzeba będzie zapłacić 1,19 funta (zamiast dotychczasowych 99 pensów) i będzie to pierwszy taki wzrost od 14 lat.
Alistair Macrow, dyrektor generalny McDonald’s w Wielkiej Brytanii i Irlandii przyznaje, że jego firma musiała podjąć tę trudną decyzję w obliczu rosnących, najszybciej od 40 lat, kosztów paliwa, wynagrodzeń i składników używanych w potrawach.
Na pewno zwiększą się też koszty menu śniadaniowego, kawy i kurczaków McNugget. Ceny mogą się różnić w restauracjach obsługiwanych przez franczyzobiorców, którzy kształtują je sami, na podstawie rekomendacji sieci.
Ostatnie miesiące były dla firmy jednak bardzo udane. W drugim kwartale obecnego roku zanotowała wzrost globalnej sprzedaży o 9,7 proc. względem analogicznego okresu roku poprzedniego.
McDonald’s posiada ponad 36 tysięcy lokali w stu krajach całego świata.
W ostatnich miesiącach ceny swoich produktów podniosły już m.in. takie marki jak Coca- cola (o ok. 5 proc.), Amazon, który zwiększył koszt subskrypcji Prime (dającej możliwość realizacji darmowych zamówień na zakupy w należącym do firmy marketplace oraz dostęp do usługi streamingowej Prime Video), a także Nestle.
BBC